    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: bok - wiatrownica na dachu, dylemat
    Date: Tue, 15 Jan 2013 08:57:31 +0100

    Mam pytanie, czy okucie - wiatrownica - przy dachu krytym
    blachodachówką Ruukki Fimera (nie wiem czy to ma znaczenie jaka) może,
    czy też musi być wywinięte na blachę?

    Wykonawca zaproponował mi 2 rozwiązania.
    Jedno klasyczne, w którym blacha boczna (wiatrownica) jest na tyle duża,
    że zasłania przynajmniej połowę pierwszego rzędu blachodachówki od góry.

    Drugie takie, że to blachodachówka leży na wiatrownicy, ale okucie jest
    podwójne, pod blachodachówką jest jeszcze jedna blacha - odwadniająca brzeg.

    Wszędzie widzę, że wiatrownica zasłania blachodachówkę, ale może drugie,
    sugerowane rozwiązanie jest jednak lepsze?

    Jak sądzicie?

    Irek.N.