    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: bufor ciepła na pietrze + kominek z płaszczem
    Date: Mon, 11 Feb 2013 12:07:20 +0100

    Witam.
    Tak się zastanawiam i rozważam(puki co)

    piwnice planuje nie ogrzewaną, planuje również bufor ciepła..
    Grzechem by było aby bufor stał w piwnicy, gdzie to jego straty
    niweczyły jego podstawową zaletę, czyli ogrzewały piwnicę i musiały by
    być odjęte od całościowego bilansu.

    Należało by więc umieścić bufor w strefie ogrzewanej.
    Na parterze będę mieć ciasno więc pomyślałem o piętrze.
    To że trzeba odpowiednio przeliczyć strop i ściany, bo jak by nie było
    ze 2tony może ważyć taki solidniejszy(liczę z zapasem) to raz.

    Dwa - pomyślałem sobie że skoro bufor "już jest" na górze to czemu by
    nie wykorzystać sytuacji i podpiąć kominka instalacją grawitacyjną?

    Ale tak się teraz zastanawiam, czy w przyrodzie występują kominki, które
    można podłączyć grawitacyjnie? Zapewne muszą mieć odpowiednie
    króćce(średnica i rozmieszczenie), czy może ze świecą trzeba szukać?

    Grawitacja w takim układzie daje mi dwa duże plusy:
    -nie zużywa prądu.
    -w przypadku awarii prądu, jak padną pompy od podłogówki, to mam gwizdek
    bezpieczeństwa w postaci buforu.

    Domyślnym źródłem ciepła będzie pompa, jednak kominek też będzie.
    Bufor będzie zrobiony własnoręcznie.

    Jakieś wady powyższego rozwiązania?