  • 11. Data: 2013-05-29 08:28:44
    Temat: Re: deski tarasowe z kompozytów
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 28.05.2013 17:26, Rentier wrote:

    > Mówią,że plamy z oleju NATYCHMIAST trzeba zmywać..
    > Decha prawie 5 dych, a te inne duperele:klipsy legary..? cena rośnie
    > lawinowo?

    Maluj walkiem mocno wcierajac. Zadne plamy sie nie pojawiaja.
    Akurat ja stosowalem sruby nierdzewne, a nie klipsy - na taras 25m2
    zuzylem okolo 600 srub - 100 PLN wiecej.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 12. Data: 2013-05-29 09:14:16
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 maja 2013 22:33:45 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:
    > Ktoś to używa? Niby 25 lat odporności na gnicie, cena dość wysoka.Proszę
    >
    > o uwagi i opinie. czy warto?

    Nie trzeba używać żeby stwierdzić czy warto. Z deskami nie ma ten materiał nic
    wspólnego. To wytłoczka z polietylenu z napełniaczem z pyłu z drewna i dla
    wzmocnienia wzdłuż ma rozwłókniony bambus. To dobrze że robią to wszystko z
    materiałów odpadowych. Można taki materiał nazwać kompozytem ale nie deską. Trwałość
    ma taką jaką ma polietylen, czyli dużą. Nie gnije bo nie ma co tam gnić. Cena jest
    według mnie za wysoka, ale to nie mój problem. Więcej niż 25 lat trwałości będzie
    miała deska z olchy albo brzozy jeśli ją dobrze nasączyć odpowiednią żywicą
    syntetyczną.

  • 13. Data: 2013-05-29 09:40:38
    Od: mucher <m...@g...com>

    On May 29, 8:28 am, Marek <m...@g...pl> wrote:

    > Maluj walkiem mocno wcierajac. Zadne plamy sie nie pojawiaja.

    Kompozyt?

    > Akurat ja stosowalem sruby nierdzewne, a nie klipsy - na taras 25m2
    > zuzylem okolo 600 srub - 100 PLN wiecej.

    Coś tanio - z tego co patrzyłem wkręty tarasowe do drewna to ~50 gr/
    sztuka; na dechę 6m szło u mnie ok. 20 sztuk - a to niecały m2 lekko
    licząc.

    mucher

  • 14. Data: 2013-05-29 09:44:43
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 29.05.2013 09:40, mucher wrote:

    > Kompozyt?

    > Coś tanio - z tego co patrzyłem wkręty tarasowe do drewna to ~50 gr/
    > sztuka; na dechę 6m szło u mnie ok. 20 sztuk - a to niecały m2 lekko
    > licząc.

    Wkrety kupilem po 50 PLN za 250 sztuk - nie SPAXy, ale tez z glowka TORX
    i INOX.
    Deska 4m, podparta w 6 miejscach - na deske 12 wkretow x 42 desek = 504
    wkrety.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 15. Data: 2013-05-29 09:54:45
    Od: mucher <m...@g...com>

    On May 29, 9:44 am, Marek <m...@g...pl> wrote:

    > Wkrety kupilem po 50 PLN za 250 sztuk - nie SPAXy, ale tez z glowka TORX
    > i INOX.
    > Deska 4m, podparta w 6 miejscach - na deske 12 wkretow x 42 desek = 504
    > wkrety.
    .
    Nie boisz się że mało? U mnie legary są co 60 cm. Poza tym to nie tak
    do końca o samego torxa chodzi - wkręt ma jeszcze fragment jakby
    'wiertła' (no i kwestia tego czy to 4mm czy 5mm bo różnica w cenie
    spora). Te moje - też nie Spax - kosztowały ~90 zł/200 sztuk, na moje
    20 m2 poszły 2-3 opakowania (generalnie materiał - kotwy, krokwie
    legary, oleje, wkręty i deska wyszedł ciut ponad 100 zł/m2).

    mucher

  • 16. Data: 2013-05-29 10:20:47
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 29.05.2013 09:54, mucher wrote:

> [...]
    > 20 m2 poszły 2-3 opakowania (generalnie materiał - kotwy, krokwie
    > legary, oleje, wkręty i deska wyszedł ciut ponad 100 zł/m2).

    Z perspektywy czasu to mysle, ze dalbym jeszcze jeden legar. Teraz to
    juz po ptokach. Wyczuwalnych ugiec desek nie ma, ale jestes juz kolejna
    osoba, ktora mowi ze przyszparowalem na podporach :)

    Moje wkrety maja koncowke nawiercajaca, przy glowce na grubosci deski sa
    gladkie. Grubosc to prawdopodobnie 4mm. Kupowalem je razem z drewnem -
    moze stad taka promocyjna cena.

    Oczywiscie oprocz wkretow do kosztow trzeba doliczyc kotwy, sruby,
    wkrety, okucia i impreganty oraz ewentualne pokrycie dachu.
    Z racji, ze taras mam zadaszony to impregnaty sporo mnie kosztowaly.
    Wszytsko najpierw malowalem impregnatem do drewna konstrukcyjnego, potem
    drewnochronem.
    Natomiast deski tarasowe, najpier gruntowalem impregantem, nastepnie
    olejowalem.

    Lacznie taras kosztowal w okolicach 5k za same materialy, z tego koszt
    desek to okolo 1000 PLN.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 17. Data: 2013-05-29 20:47:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mucher wrote:

    > .
    > Nie boisz się że mało? U mnie legary są co 60 cm.

    jak decha jest gruba to można legary dawać żadko..