  • 1. Data: 2013-05-27 22:33:45
    Temat: deski tarasowe z kompozytów
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Ktoś to używa? Niby 25 lat odporności na gnicie, cena dość wysoka.Proszę
    o uwagi i opinie. czy warto?

  • 2. Data: 2013-05-28 08:27:01
    Temat: Re: deski tarasowe z kompozytów
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 27.05.2013 22:33, Rentier wrote:
    > Ktoś to używa? Niby 25 lat odporności na gnicie, cena dość
    > wysoka.Proszę o uwagi i opinie. czy warto?
    A co tam ma gnic?
    Bardziej martwilbym sie, ze straca kolor.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2013-05-28 09:04:49
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-27 22:33, Rentier pisze:
    > Ktoś to używa? Niby 25 lat odporności na gnicie, cena dość wysoka.Proszę
    > o uwagi i opinie. czy warto?

    Super sprawa! Znajomi mają ;-)
    Ja na to choruję ale chyba nie będzie mnie stać więc zrobię taras ze
    "zwykłych" desek :-/

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 4. Data: 2013-05-28 09:57:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Rentier" napisał w wiadomości grup

    > Ktoś to używa? Niby 25 lat odporności na gnicie, cena dość wysoka.Proszę o
    > uwagi i opinie. czy warto?

    Robiłem taki taras na wiosnę u teściów. Sprawdza się bardzo dobrze.
    Krawędzie się nie kruszą tak jak w drewnianych deskach gdy się postawi
    krzesło na cienkich nóżkach na krawędzi dwóch desek. Można chodzić boso nie
    ma drzazg, a po deszczu nie jest ślisko. Jak na razie teściowie są
    zachwyceni, ale jeszcze nie było pierwszej zimy.

    Robota banalnie prosta, a aktualnie w Castoramie można kupić deski Xyltech o
    30% taniej niż w sieci, albo innych sklepach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-05-28 10:01:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Super sprawa! Znajomi mają ;-)
    > Ja na to choruję ale chyba nie będzie mnie stać więc zrobię taras ze
    > "zwykłych" desek :-/

    Ja u siebie planuję rozwiązanie hybrydowe - legary dam z kompozytu aby nie
    było problemów z gniciem, a na to olejowane deski modrzewiowe. Dzięki temu
    będzie o 3/4 taniej, a myślę, że deski modrzewiowe mające przewiew od dołu
    też ładnych kilka lat pożyją. Na pewno będą delikatniejsze mechanicznie i
    czasem jakaś krawędź się ukruszy, ale chwilowo zaoszczędzoną kasę wolę wydać
    na inne rzeczy. Ale to dopiero za rok, najpierw muszę skończyć urządzanie
    ogrodu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-05-28 10:14:02
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-28 10:01, Ergie pisze:
    > Ja u siebie planuję rozwiązanie hybrydowe - legary dam z kompozytu aby
    > nie było problemów z gniciem, a na to olejowane deski modrzewiowe.

    Hehe... identycznie kombinuję ;-)

> [...]
    > chwilowo zaoszczędzoną kasę wolę wydać na inne rzeczy. Ale to dopiero za
    > rok, najpierw muszę skończyć urządzanie ogrodu.

    Mnie jeszcze czeka ogrodzenie jakieś, podłoga tarasu musi poczekać, choć
    teraz właśnie robię balustradę i częściowe zadaszenie tarasu.
    Dziś jadę do Fluggera kupić oleje barwiące na drewno balustrady. Podobno
    mają dobre te sprawy. Tylko, że ja całą balustradę robię w kolorze
    szarym identycznym jak okna, także drewna nie będzie widać.

  • 7. Data: 2013-05-28 11:03:44
    Od: mucher <m...@g...com>

    On May 27, 10:33 pm, Rentier <f...@g...com> wrote:
    > Ktoś to używa? Niby 25 lat odporności na gnicie, cena dość wysoka.Proszę
    > o uwagi i opinie. czy warto?

    Na gnicie wysoka - ale na plamienie znacznie gorzej podobno (kiedyś
    przysłuchiwałem się rozmowie klienta ze sprzedawcą w sklepie i
    potwierdzał, że dechy mają taką wadę). U mnie właśnie robi się z
    modrzewia (miał być syberyjski, ale jest krajowy, z syberyjskiego ze
    względu na dostępne długości byłoby znacznie więcej odpadu).

    A- nie wiem jak w przypadku desek, ale patrzyłem na meble z desek
    kompozytowych i odpuściłem sobie, bo było widać dość niefajnie
    ukruszone na przykład narożniki; nie wiem czy deska nie zachowa się
    tak samo.

    mucher

  • 8. Data: 2013-05-28 17:26:33
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Na gnicie wysoka - ale na plamienie znacznie gorzej podobno (kiedyś
    > przysłuchiwałem się rozmowie klienta ze sprzedawcą w sklepie i
    > potwierdzał, że dechy mają taką wadę). U mnie właśnie robi się z

    Mówią,że plamy z oleju NATYCHMIAST trzeba zmywać..
    Decha prawie 5 dych, a te inne duperele:klipsy legary..? cena rośnie
    lawinowo?

  • 9. Data: 2013-05-28 18:46:46
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-28 17:26, Rentier pisze:

    > Mówią,że plamy z oleju NATYCHMIAST trzeba zmywać..
    > Decha prawie 5 dych, a te inne duperele:klipsy legary..? cena rośnie
    > lawinowo?

    Kiedyś liczyłem plastivan to wychodziło na gotowo ok. 250zl/m2

  • 10. Data: 2013-05-28 22:24:50
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Co do kompozytów...
    Siedem lat temu montowałem z tego taras w Chicago. I nadal sięm dobrze trzyma (kolega
    rozmawiał z właścicielką). Właścicelka dodała jeszcze że jej znajomy kupił jakąś
    tańszą opcję i już zaczął się łuszczyć.
    Więc kompozyt kompozytowi nie równy....

    taka mała ciekawostka
    Kiedyś "bawiałem się w budowe autostrad" i rozmwiałem z gościem od ekranów na
    przejściach na zwierząt na A1 pod Gdańskiem był wymóg gwarancji 25 lat. Zastosowali
    modrzew z syberi ze względu na długi czas gwarancji.