    From: cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: jak to jest z ciśnieniem wody
    Date: Sat, 23 Apr 2011 21:30:34 +0200

    Witam!
    Jak to jest z ciśnieniem wody w sieci?
    Czy w całej sieci (na tej samej wysokości) powinno być takie samo
    niezależnie od przekroju rur?
    Kilka miesięcy temu wymienili mi licznik bo podobno staremu skończyła
    się legalizacja. Nowy jest trochę inny. Stary miał śrubunek 3/4", a
    nowy na 1/2", choć według oznaczenia przepływ ten sam (2,5cbm/h)
    (monterzy mówili,że takie same montują jako główne liczniki w blokach)
    Mam wrażenie, że od tego czasu woda leci słabiej w kranie na ogrodzie
    gdy podłączę zraszacz, to ciśnienie jest tak słabe, że mechanizm
    obrotowy nie uruchamia się. Gdy otworzę kran "na full", to bez większego
    wysiłku mogę zatamować strumień palcem.
    za licznikiem głównym jest zawór zwrotny (3/4") i dalsza instalacja na
    3/4". odgałęzienie na ogród: licznik 1/2" (1,5 cbm/h) i dalej rura 1/2"
    Czy jak za licznikiem ogrodowym zamontuję rurę 1", to ciśnienie się poprawi?

    Pozdrawiam

    Przemek