    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: jaka jest wytrzymałość osb? fenomen stosowania płyt?
    Date: Mon, 26 Aug 2019 22:36:49 +0200

    witam

    plan mam taki, aby na zrąbaną, starą zniszczoną podłogę z desek, dać
    kantówki na sztorc, na to osb i panele. pustą przestrzen wypełnić wełną
    mineralną z wałka. będzie ładna równa pływająca podłoga. mniejsza o
    szczegóły, skupmy się na samym osb. jakie musi być grube i co ile
    podparte? zakładałem odstęp kantówek jakieś 40cm i osb3 o grubości 22mm.
    Nie wiem czy to nie za słaba wytrzymałość na uginanie. zastanawiam się
    czy osb3 jest solidniejsze niż tej samej grubości deska sosnowa? Bo
    jeśli to nie, albo niewiele, to zwykłe deski są jakieś dwa razy tańsze.
    skąd więc fenomen stosowania płyt osb wszędzie gdzie się da? szybkość
    układania?

    ToMasz