  • 1. Data: 2011-04-29 11:54:36
    Temat: jakie dalsze etapy budowy po wykonaniu SSO?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć, mam wykonany tzw. SSO. Nie za bardzo wiem co teraz powiniem zrobić,
    jakie ekipy w jakiej kolejności co powinny robić. Wiem, że to dla wielu z
    was śmieszne, ale naprawdę mam zagwozdkę :) Szczególnie interesuje mnie co
    powinno się dalej stać z miejscem, gdzie murłata łączy ścianę kolankową z
    więźbą. Na razie wieje tam wiatr - nie ma ocieplenia, nie ma podbitki jest
    dziura. Kto tą dziurę powinien zabudować i w jaki sposób?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-04-29 13:09:59
    Temat: Re: jakie dalsze etapy budowy po wykonaniu SSO?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 29-04-2011 o 16:02:53 ATZ Rzeszow <a...@p...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    > wiadomości news:ipecmq$74v$1@inews.gazeta.pl...

    > edit: kawalek kanalizy hydraulik zrobil mi przed chudziakiem, chodzi o
    > rury ktore przykryl potem chudziak.

    No dobra.. instalacje w miarę ogarniam. Ale ciągle nie wiem w jaki sposób
    i kiedy powstanie uszczelnienie na ścianach kolankowych? Muszę na to
    poczekać aż będzie gotowe ocieplenie budynku? Ocieplenie będzie
    standardowe tzn. wełna mineralna w skosy i styropian na ściany zewnętrzne.
    W środku zabudowa g-k.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 3. Data: 2011-04-29 13:59:16
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]

    > więźbą. Na razie wieje tam wiatr - nie ma ocieplenia, nie ma podbitki jest
    > dziura. Kto tą dziurę powinien zabudować i w jaki sposób?

    tzn. bedziesz mial lekka zabudowe poddasza, w skosach welna + gips?
    imo podbitke zalatwi ekipa od elewacji, ocieplenie skosow welna + plyty kg ekipa
    od wykonczenia. Ja mam skosy betonowe, ocieplone styro od zewnatrz, wiec moge
    sie mylic.

    pozdr Z.

  • 4. Data: 2011-04-29 14:02:53
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

  • 5. Data: 2011-04-29 19:00:11
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-04-29 15:09, Shaman pisze:
> [...]
    > to poczekać aż będzie gotowe ocieplenie budynku? Ocieplenie będzie
    > standardowe tzn. wełna mineralna w skosy i styropian na ściany

    A masz w planie deski bite na dachu czy membranę? Bo uszczelnienia to
    chyba pod deskami nie będzie? Będzie konieczna wentylacja - prawda?
    Natomiast pod membraną teoretycznie (sam nie wiem bo każdy mówi inaczej)
    ta wentylacja nie jest potrzebna - wentyluje się przestrzeń nad membraną
    i krokwiami, więc (tak sam sobie umyśliłem) murłata jest cała obudowana
    pod dach (omurowana w sensie najpierw mur a górą pod deski okapu styropian)

  • 6. Data: 2011-04-29 19:11:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:
> [...]
    > budynku? Ocieplenie będzie standardowe tzn. wełna mineralna w skosy i
    > styropian na ściany zewnętrzne. W środku zabudowa g-k.

    Jak masz zrobiony dach...?
    Jak deskowanie, to dbasz tylko o uszczelnienie murłaty od wewnątrz. Na
    zewnątrz nie dociągasz elewacji do desek, tylko zostawiasz szczelinę -
    tak z 5 cm i zabudowujesz ją jakimś ustrojstwem w rodzaju wróblówek i
    siatki przeciw owadom.
    Od wewnątrz robisz uszczelnienie z wełny i dajesz folię paroszczelną -
    żółtą - a na to od środka płyty gk.

    Jak masz membranę bez deskowania, to o szczelinę u góry elewacji nie
    musisz się martwić, a od wewnątrz robisz tak samo - wełna, folia, płyty gk.

    pozdr.
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-05-02 10:56:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Kwi, 21:11, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zewnątrz nie dociągasz elewacji do desek, tylko zostawiasz szczelinę -
    > tak z 5 cm i zabudowujesz ją jakimś ustrojstwem w rodzaju wróblówek i

    Ale mu pan radzisz kurka wodna :) A sciana kolankowa to tak na
    wierzchu po zewnetrznej stronie ma byc ? Niezly kaloryfer tylko nie z
    tej strony co trzeba ;)

    Welna z ocieplenia dachu musi sie *szczelnie* laczyc ze styropianem z
    elewacji. Rozne sposoby sa - albo wypuszczasz welne i z zewnatrz
    ciachasz ja pod takim katem jak sciana i potem klejac styro kleisz tak
    zeby welna stykala sie rowno i szczelnie przynajmniej te 10cm ze
    styropianem albo wypuszczasz tej welny wiecej i klejac styropian -
    ucinasz go pod odpowiednim katem i wkladasz pod welne (tak zeby welna
    sobie na nim lezala). Izolacja musi byc CIAGLA - inaczej masz pan
    50-80mb wielkiego mostka termicznego :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-05-02 11:04:02
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-05-2011 o 12:56:13 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ucinasz go pod odpowiednim katem i wkladasz pod welne (tak zeby welna
    > sobie na nim lezala). Izolacja musi byc CIAGLA - inaczej masz pan

    Dziękuję za wyjaśnienia, już rozumię :)

    Ale zrodziło mi się jeszcze jedno pytanie: czy ma sens obklejać murłatę
    np styropianem? Ściana ma 30cm grubości, murłata 14cm, czyli zostaje po
    8cm luzu.. gdyby od zewnątrz przykleić 5cm styropianu, wełnę z ocieplenia
    dachu wypuścić na to i od zewnątrz przycisnąć styropianem z ocieplenia
    ścian? Praktykuje się tego typu pomysły czy szkoda zachodu bo i tak wiele
    to nie zmieni?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2011-05-02 12:41:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Maj, 13:04, Shaman <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > dachu wypuścić na to i od zewnątrz przycisnąć styropianem z ocieplenia
    > ścian? Praktykuje się tego typu pomysły czy szkoda zachodu bo i tak wiele

    Mysle ze pomysl jak najbardziej OK - glownie z tego wzgledu ze
    izolujesz w ten sposob gorna powierzchnie scianki kolankowej. Jak
    gdzies pozniej ekipa od elewacji zewnetrznej cos spaprze i naruszy
    ciaglosc na styku styro/welna i bedzie tam wpadac chlodek - to takie
    dodatkowe ocieplenie spowoduje ze sciana nie bedzie sie wyziebiac.
    Tylko pakuj tam pelne 8cm styro, a nie tylko 5! Niech cala
    powierzchnia pustaka bedzie odizolowana. A styro zlicowany z
    zewnetrzna sciana :)

    Az sie dziwie, ze temat nie byl tu chyba jeszcze nigdy poruszany. Kiki
    zaciekle walczy z niepoprawnym murowaniem szczytow i scian, a to
    wlasnie ocieplenie jest chyba rownie czesto traktowane po macoszemu
    przez budowlancow, mimo ze jest dokladnie takim samym paskudnym
    mostkiem :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-05-03 21:19:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > ucinasz go pod odpowiednim katem i wkladasz pod welne (tak zeby welna
    > sobie na nim lezala). Izolacja musi byc CIAGLA - inaczej masz pan

    A ciekawe jak zamierzasz wsadzić ten styropian między murłatę a
    deskowanie...?
    Toż tam więcej jak 5 cm nie będzie i co...? Chcesz zapchać tę szczelinę?
    czy jak?

    Tej szczeliny zapchać nie wolno, bo zgnije więźba dachowa !!!

    Od wewnątrz i tak trzeba zadbać o szczelne docieplenie, zatem problemu
    nie widzę.

    I tak to 'panie' jest :-)

    pozdr
    Robert G