    From: kkrolewna <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: kabłąk trapezowy...?
    Date: Tue, 30 Mar 2010 21:03:21 -0700 (PDT)

    Witam wszystkich!
    Tłumaczę na czeski katalog blach łukowych, gdzie w kilku miejscach
    pojawia się słowo kabłąk, np. w takim wyrażeniu:
    "Charakterystyczne wartości przekroju, dla kombinacji pojedyńczego
    kabłąka, z listwą z tworzywa sztucznego"
    oraz:
    "Typ B złożony z pojedynczych kabłąków trapezowych z przebiegającym
    góra ciągłym profilem z tworzywa sztucznego (ew. drewno) umożliwia
    uzyskanie wartości k = 0,38W/m2K dla całej konstrukcji" (chodzi o typ
    konstrukcji dystansowej, na którą, zdaje się, kładzie się warstwę
    blach łukowych)
    NIe znam się na budownictwie, ale wyguglowałam sobie, jak takie cos
    wygląda (link poniżej) i rozumiem, że służy do mocowania różnych
    rzeczy (w tym znaczeniu po czesku nazywa się to třmen), wobec czego
    nie bardzo rozumiem, o co chodzi w drugim przypadku. Jak np. takie coś
    może być "trapezowe" (gugiel też nie daje żadnych trafień)....
    Podejrzewam, że słowo to zostało użyte niepoprawnie, co jest o tyle
    możliwe, że mam powody, by przypuszczać, że cały katalog tłumaczony
    jest z jakiegoś innego języka (angielskiego być może).
    1) Pierwsze pytanie brzmi więc, czy moje podejrzenie wydaje wam się
    słuszne.
    2) Jeżeli nie mam racji, to proszę o wytłumaczenie, czy chodzi o to
    http://ale.gratka.pl/kategoria/rury.html ,
    czy słowo "kabłąk" ma jeszcze jakieś inne znaczenie - w takim razie
    proszę mi wyjaśnić, o co chodzi. Jak taka część wygląda, ewentualnie
    jakiś synonim... Jakiekolwiek dane, które pomogły by mi w znalezieniu
    odpowiednika. Albo moze ktoś zna odpowiedni termin w jakimkolwiek
    innym języku?
    3) Jeżeli faktycznie wyrażenie zostało użyte bez sensu, to proszę
    spróbować zgadnąć, o co mogło w rzeczywistości chodzić. Może jakiś
    profil łukowy...?
    Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki i podpowiedzi.
    Katarzyna