  • 1. Data: 2012-08-12 21:11:50
    Temat: listwa przypodłogowa - na klej czy na zaczepy
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    Jaki sposób mocowania jest lepszy. Nie wiem, czy dobrze myślę, ale
    wydaje mi się że zatrzaski dadzą pewniejsze mocowanie, poza tym listwę
    można w razie czego zdemontować, a taką przyklejoną już nie bardzo. Czy
    listwa przyklejona do ściany nie ma tendencji odrywania się od ściany
    razem z farbą?

    Może też ktoś podpowie przy okazji - potrzebne są listwy białe, wys ok
    10 cm, ale z dużym kanałkiem na kable, materiał drewno/mdf lub dobrej
    jakości tworzywo. Gdzie znaleźć coś takiego.

    Adam

  • 2. Data: 2012-08-12 22:27:06
    Temat: Re: listwa przypodłogowa - na klej czy na zaczepy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    adamw777 pisze tak:

    > Jaki sposób mocowania jest lepszy. Nie wiem, czy dobrze myślę, ale
    > wydaje mi się że zatrzaski dadzą pewniejsze mocowanie

    imho najlepiej przykręcić do ściany w kanaliku
    a od blaszanych zatrzasków lepsze są te nasuwane z góry na plastiki.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-08-13 01:04:34
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 12 sierpnia 2012 21:11:50 UTC+2 użytkownik adamw777 napisał:
    > Jaki spos�b mocowania jest lepszy. Nie wiem, czy dobrze my�l�, ale
    > wydaje mi si� �e zatrzaski dadz� pewniejsze mocowanie, poza tym listw�
    > mo�na w razie czego zdemontowa�, a tak� przyklejon� ju� nie bardzo. Czy
    > listwa przyklejona do �ciany nie ma tendencji odrywania si� od �ciany
    > razem z farbďż˝?

    Jak przykleisz do farby to na 99% sie jakos trzymac bedzie ale jak odejdzie to lekko
    i sprawnie. Ten 1% to jakbys sobie lamperie na stara metode zrobil: Farba olejna na
    goly tynk. Wtedy trzymac bedzie jako tako.

    Jak chcesz kleic to tylko na goly zagruntowany beton. A i wtedy przy udarze odejdzie
    calkiem sprawnie.

    U siebie przykrecilem na kolki. Mniej wiecej co 50-100cm. Kolki nie za duze,
    wystarcza 3-5mm, byle sensownie dlugie zeby trzymaly nie w samym tynku.

    > Mo�e te� kto� podpowie przy okazji - potrzebne s� listwy bia�e, wys ok
    > 10 cm, ale z du�ym kana�kiem na kable, materia� drewno/mdf lub dobrej
    > jako�ci tworzywo. Gdzie znale�� co� takiego.

    W castoramie byles i ogladales?
    Nie wiem co tam chcesz naklasc ale juz listwa prostokatna 5cm jest dosyc pojemna.
    Jesli juz jestes po tynkach i malowaniu to troche po ptokach. Takie pojemne listwy to
    dobrze jest wpuscic w tynk/sciane.

    Mozesz zamowic u stolarza deski z wyfrezowanym srodkiem. Taka o wysokosci 10cm i
    grubosci 15mm bez problemu moze byc wyfrezowana na cale 10mm i pomiesci mase stuffu.
    Byle wyfrezowanie bylo zrobione tak aby otwor do przykrecenia byl nie frezowany zeby
    sie listwa nie wyginala.

  • 4. Data: 2012-08-13 14:31:25
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "adamw777" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > razie czego zdemontować, a taką przyklejoną już nie bardzo. Czy listwa
    > przyklejona do ściany nie ma tendencji odrywania się od ściany razem z

    Najlepsze listwy pod względem mocowania jakie spotkałem to były plastikowe
    listwy 2 częściowe.
    Dolna część miała korytko, w którym były co kawałek otworki i przykręcało
    się ją bezpośrenio do ściany małymi kołeczkami o średnicy 6mm.
    W korytku można było ułożyć przewody. Górna część natomiast była wpinana w
    korytko (tak jak dekielek korytek elektrycznych) i je zakrywała.
    Niestety nie pamiętam nazwy producenta.

    > Może też ktoś podpowie przy okazji - potrzebne są listwy białe, wys ok 10
    > cm, ale z dużym kanałkiem na kable, materiał drewno/mdf lub dobrej jakości
    > tworzywo. Gdzie znaleźć coś takiego.

    Miałem kiedyś podobny problem. W tym miejscu przebiegała gruba wiązka
    przewodów. Rozwiązałem to w ten sposób, że zastosowałem zwykłe korytko
    elektryczne, przykrecone wprost do ściany. Listwa zaś była przyklejona do
    dekla tego korytka.

  • 5. Data: 2012-08-13 14:32:32
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Mam w mieszkaniu listwy MDF na zatrzaskach - i nigdy więcej. Zyćie życiem -
    czasami się kopnie, czasami walnie odkurzaczem, i niektóre zatrzaski po
    prostu pękają.
    Chyba najlepiej tak ja ci radzili - kołki do ściany.

    MS

  • 6. Data: 2012-08-13 14:58:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2012 14:31:25 UTC+2 użytkownik Plumpi napisał:
    > korytko (tak jak dekielek korytek elektrycznych) i je zakrywa�a.
    >
    > Niestety nie pami�tam nazwy producenta.

    http://www.cezar.eu/index.php?str=4&kat=LISTWY&n=6

    Listwy Cezar pewnie masz na mysli- faktycznie nic lepszego nie ma moim zdaniem.

  • 7. Data: 2012-08-13 16:16:15
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    ps.com...

    > http://www.cezar.eu/index.php?str=4&kat=LISTWY&n=6

    > Listwy Cezar pewnie masz na mysli- faktycznie nic lepszego nie ma moim
    > zdaniem.

    Tak, Cezar, teraz mi przypomniałeś - o ten system mi chodziło:
    http://www.cezar.eu/index.php?str=4&n=6&p=142
    z tą częścią górną całkowicie odpinaną - świetna sprawa podczas malowania,
    bo nie trzeba obklejać.
    Kupowałem w Castoramie - jakby kto szukał.

  • 8. Data: 2012-08-14 21:17:26
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-13 14:58, Kris pisze:

    > http://www.cezar.eu/index.php?str=4&kat=LISTWY&n=6
    >
    > Listwy Cezar pewnie masz na mysli- faktycznie nic lepszego nie ma moim zdaniem.
    Bardzo wdzięczne w układaniu kabli, bo dolna część (ta dociskająca do
    podłogi) jest elastyczno-prawie-gumowa, i jest tam bardzo dużo miejsca
    (poza tym korytkowym otwieranym miejscem, gdzie listwę się przykręca).
    Bardzo fajnie się tam wpycha przewody - wchodzi bez problemu 5-6szt
    skrętki cat5e ;) - wystarczy lekko podważyć krawędź od podłogi, i po
    jednym kablu wkładać.
    Jedyny zgrzyt to ich narożniki - przeważnie trzeba je podocinać, a
    zewnętrzne i tak chętnie odpadają przy pierwszym uderzeniu
    miotłą/odkurzaczem. Dlatego ja narożniki przyklejam do jednej z listw.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173