  • 1. Data: 2022-02-27 14:58:35
    Temat: nie wyrzucaj styropianu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    jeszcze może się przydać

    https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-60542523

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 2. Data: 2022-02-28 21:25:30
    Temat: Re: nie wyrzucaj styropianu
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2022-02-27 o 14:58, PiteR pisze:
    > jeszcze może się przydać
    >
    > https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-60542523

    <https://www.instalki.pl/aktualnosci/technika/52676-
    browar-lwowa-koktajle-molotowa-co-to-jest-jak-zrobic
    .html>

  • 3. Data: 2022-02-28 22:25:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 14:56:56 UTC+1 PiteR napisał(a):
> [...]
    > Piter
    >
    > negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    > dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce
    Oryginalny nie potrzebuje szmaty i podpalania. W oryginale po potłuczenia butelki
    następuje samozapłon pod wpływem reakcji chemicznej jaka zachodzi pomiędzy
    składnikami koktajlu. Butelek z łatwopalnym płynem nie używa się żeby spalić czołg
    albo transporter ale żeby go zatrzymać. Celuje się w komorę silnika. Spaliny gaszą
    silnik. Na wojnie jak się nie ruszasz to giniesz albo idziesz w wersji optymistycznej
    do niewoli i może nie zatłukła zanim doprowadza na miejsce zbiórki.

  • 4. Data: 2022-03-01 22:13:38
    Od: abomito <w...@g...com>

    > Oryginalny nie potrzebuje szmaty i podpalania. W oryginale po potłuczenia butelki
    następuje samozapłon pod wpływem reakcji chemicznej jaka zachodzi pomiędzy
    składnikami koktajlu.

    Tyle, że to - jak na nasze czasy- zbyt wymyślna technologia, bo teraz nikt chemii się
    nie uczy praktycznie i ze zrozumieniem. O dziwo, w czasie II wojny było łatwiej.
    Ale to był dobry wynalazek, bo nie dekonspirował rzucającego.

  • 5. Data: 2022-03-01 22:41:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Feb 2022 13:25:36 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    do niewoli i może nie zatłukła zanim doprowadza na miejsce zbiórki.

    Coś mi się po łepetynie tłucze, że w starych książkach czytałem, że w
    czasie II Wojny Światowej były też wersje butelek z opaską (nasączany
    papier) i ta opaska powodowała zapłon zawartości butelki.

    Z takich ciekawych i w zasadzie niewykrywalnych bomb zapalających z
    opóźnionym zapłonem to wykorzystywało się jeszcze fosfor biały w
    celuloidzie. Nosiło się to w pojemniku z wodą. Zapłon następował po
    osuszeniu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam