eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanienowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne. › nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    From: ToMasz <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Date: Mon, 27 Aug 2012 21:07:12 +0200

    witam

    Czytam tą grupę od dawna, bo pewno sam kiedyś ucieknę z miasta i
    wybuduje jakiś Domek. Ostatnio przejechałem 1500km po polskich wsiach,
    głównie po pomorzu i obserwowałem co ludzie budują. Wygląda to tak, że
    królują domki które rysują dzieci w przedszkolu. Czyli na podstawie
    prostokąta, dach 2spadzisty, ok 45stopni, mały ganeczek po środku.
    Projekty bardziej "wypasione" mają wystające okna w dachu i bardziej
    rozbudowane kształty...
    Sam sobie postawiłem pytanie czego właściwie bym chciał? Nie wiem. Wiem
    natomiast że ilość permutacji dachu 2 spadzistego i kąta prostego
    osiągnęła szczyt. Ludzie kupują działki, bulą kasę za projekt, budują
    dom, w którym źle zrobione są "szczyty" styropian klejony na "packi" a
    pierwszy huragan zerwie dach. Może się mylę, ale w tvn24 widać nowe
    pozrywane dachy dwuspadziste, a kostki z lat 70siatych stoją zdrowe?
    Nie potrafię uciec przed porównaniem rozwoju budownictwa w ostatnich 40
    latach, do rozwoju innych dziedzin techniki. Bo ja w praktyce nie widzę
    żadnego rozwoju. Napewno każdy dom ma super ocieplenie, ale nie
    wymyślono go daaawno temu, a jedynie chłodna kalkulacja wymusza jego
    stosowanie.
    Proszę Was, napiszcie tak z grubsza jakie są Wasze spostrzeżenia.
    Dlaczego niema, albo ja nie widzę jakichś super nowoczesnych
    technologii? Kiedyś widziałem takie pół metrowe klocki "lego" ze
    styropianu. budowało się z tego dom w jeden dzień, a potem zalewało
    całość płynnym betonem. Czy tak się buduje czy patent miał jakieś
    wykluczające go wady. Widziałem jak stawiano budynek (hale) z takich
    płyt, które były wykonane w postaci kanapek : blacha0.8mm/15cm
    pianka/blacha0.8mm. za drogie? blacha nie modna?
    Czy nie lepiej byłoby zrobić płaski dach, i "walnąć" na niego płynny
    plastik, a niżeli kombinować bale drewnianie grube, cieńsze, listwy
    deseczki i dachówki na 2 razy większą powierzchnie niż podłoga w domu?
    Pewno nie, skoro tak się nie robi, ale proszę uprzejmie wytłumaczcie mi
    jak laikowi dlaczego królują "chatki misia uszatka"

    ToMasz