  • 1. Data: 2012-06-05 01:27:09
    Temat: po co iglaki
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Witam, Ludzie po co sadzicie te durne iglaki koło domu na działkach jak z tych
    drzew nie ma żadnego porzytku. Wysoko rosną, zacieniają okna. I jeszcze nie
    można ich samemu wyciąć po 10-ciu latach
    W polskiej tradycji jest koło domu sad. Z drzewami owocowymi co umilają oko w
    maju i dają owoc w lipcu, sierpniu.
    Na swojej działce koło domu wyciąłem wszystko 10 lat temu i tylko nasadziłem
    drzewka owocowe.
    Teraz tylko chodzę koło nowych drzew owocowych. Formuję korony a kwiaty opylam
    roztworem z pokrzyw co usuwa robaki i mszyce.
    W tym dobrym roku będę miał gruszki, morele, papierówki, malinówki, śliwki
    węgierki oraz stare antonówki i szare renety.
    Ludzie, wywalcie te iglaki co wam markety wmawiają i sadżcie owocowe aby
    cieszyć się kwiatem i owocem.

  • 2. Data: 2012-06-05 09:04:53
    Temat: Re: po co iglaki
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik " Gil" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ludzie, wywalcie te iglaki co wam markety wmawiają i sadżcie owocowe aby
    > cieszyć się kwiatem i owocem.

    Hejka. Ludzie, wywalcie te oczka, trawniczki, wrzosowiska, skalniaki...
    Sadźcie poziomki, truskawki, kapustę i kartofle. :-)
    Pozdrawiam utylitarnie Ja...cki

  • 3. Data: 2012-06-05 10:34:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Jun 2012 09:04:53 +0200, Dirko napisał(a):

    > Hejka. Ludzie, wywalcie te oczka, trawniczki, wrzosowiska, skalniaki...
    > Sadźcie poziomki, truskawki, kapustę i kartofle. :-)

    No nie, w oczkach mozna hodowac karasie :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-06-05 10:39:35
    Od: "TNT" <b...@y...com>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik " Gil" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Ludzie, wywalcie te oczka, trawniczki, wrzosowiska, skalniaki...
    > Sadźcie poziomki, truskawki, kapustę i kartofle. :-)

    a resztki makaronu na klej do tapet!

    TNT (moon)

  • 5. Data: 2012-06-05 12:20:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No nie, w oczkach mozna hodowac karasie :)

    Albo skakać do nich po pijaku na główkę. Tak jak to mialo miejsce w jednej z
    podsądeckich wsi.
    A to że chłopak jest teraz warzywem to inna sprawa.

    Marek

  • 6. Data: 2012-06-05 18:13:18
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

> [...]
    > nie
    > można ich samemu wyciąć po 10-ciu latach

    I w dodatku sa trujace i powoduja wiele chorob.

  • 7. Data: 2012-06-05 18:17:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Jun 2012 23:27:09 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

> [...]
    > węgierki oraz stare antonówki i szare renety.
    > Ludzie, wywalcie te iglaki co wam markety wmawiają i sadżcie owocowe aby

    Tia, zwłaszcza w rejonach późnych przymrozków owocowe jak znalazł :->
    --
    "@warczyslaw: Jak doprowadzono do tego, że nie można znaleźć asystenta,
    który by nie znał

  • 8. Data: 2012-06-05 22:03:13
    Temat: Odp: po co iglaki
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik " Gil" czyli deja vu:

    > Witam, Ludzie po co sadzicie te durne iglaki koło domu na działkach jak z
    > tych
    > drzew nie ma żadnego porzytku.

    Czy Wam też merytorycznie, a i graficznie przede wszystkim, nie przypomina
    to wypowiedzi naszego skryby kochanego?;-)

    Zdroofka Johnny

    P.s. Tylko swinie siedzą w kinie, tylko wuje sadzą tuje....

    sorki, ale wenka nie zawsze jest najwyzszych lotów;-)

  • 9. Data: 2012-06-06 23:03:37
    Temat: Re: Odp: po co iglaki
    Od: " " <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Johnny <j...@p...pl> napisał(a):

    > P.s. Tylko swinie siedzą w kinie, tylko wuje sadzą tuje....

    Często jak ktos kupi dom z działką to wysadza tuje, świerki jodły itp.
    Miejsce tych drzew jest w lesie.
    Niech każdy robi co lubi. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę na fakt, którego
    można kiedyś żałować.
    Na ogrodzenie tuje ok, byle strzyżone do 2 m.
    Świerki gdzieś z tyłu za domem.
    Przyjemnośc wypoczywania w sadzie owocowym w maju nie zastąpiona.
    Kupiłem kiedys tzw siedlisko ok 4 ha.
    Lasek, łąka, nieużytek itp. Jak zawsze.
    Ale w tym przedwojennym zagospodarowaniu 200 metrów od domu siągnął się sad.
    Stare śliwki, jabłonie które trzeba było wyciąć. Ale nasadziłem nowe.
    Za 2 tygodnie skosztuję papierówki z dwóch drzewek co obrodziły w tym roku
    wspaniale. W lipcu obrodzi grusza bo już to widzę. Wiśnie też się udały na 5
    drzewkach. Dwie pozostałe coś nie bardzo.
    Mam też pare orzechów włoskich ale te ostro tnę aby nie wybijały za wysoko.
    Nie wymarzaja ale dają orzechy co 2 lata.
    W ogóle w tym roku urodzaj na owoce choć było dość sucho.
    Może jakieś ciekawe winko się ukręci?
    Jakbym miał iglaki tobym nie miał o czym pisać. Serdecznie zachęcam do drzewek
    owocowych.
    Jeszcze raz powtarzam. Widok w maju bezcenny.

  • 10. Data: 2012-06-06 23:11:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Jun 2012 21:03:37 +0000 (UTC), g...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

> [...]
    > można kiedyś żałować.
    > Na ogrodzenie tuje ok, byle strzyżone do 2 m.

    Bo ponieważ?

    > Świerki gdzieś z tyłu za domem.

    Świetna rada, zwłaszcza gdy "za domem" jest południe, pięknie zacienią
    działkę i dom :->

> [...]

    > Stare śliwki, jabłonie które trzeba było wyciąć. Ale nasadziłem nowe.
    > Za 2 tygodnie skosztuję papierówki z dwóch drzewek co obrodziły w tym roku

    Widzę po terminie owocowania drzewek, że euforia Twa świeża - zaledwie od
    kilku lat gospodarujesz i już taki autorytatywny ton. Przejdzie Ci 333-]

> [...]
    > owocowych.
    > Jeszcze raz powtarzam. Widok w maju bezcenny.

    Mogę o iglakach bez końca. Pisać.
    Owocowe już u mnie wycięte. Została tylko czereśnia - ma z 15 lat i tylko
    raz nie przemarzły OWOCE - w roku, kiedy nie przemarzły, wyjadły je szpaki.
    :-]