    From: marios <d...@f...gd>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: pr. Czyste Powietrze
    Date: Wed, 19 Dec 2018 14:39:09 +0100

    Mam do remontu dom gdzieś z 1995r, oczywiście koszmarne mostki cieplne itd.
    Zainteresowałem się programem dotacji:
    https://portal.wfos.lublin.pl/wymagana-dokumentacja
    (p.2 Wzór formularza (interaktywny) - druga ikonka PDF)

    I mam zonka, wg. formularza wskaźnik U przegrody jest na sztywno wstawiany
    wg. roku budowy budynku = 0.60 (taki jest chyba dla wszystkich <2002r).
    Chciałem np. ocieplić sc. fundamentową przy pomocy XPS 6cm - grubiej tam
    nie ma sensu ładować biorąc pod uwagę jak ten dom jest wybudowany.

    wg. formularza muszę jednak dać 12cm XPS 0.036 i U=0.20 - wg. normy na rok
    2021, aby wniosek został zaakceptowany.
    Powiedzmy że wg. kryteriów dochodowych będę miał dotację 50% i za dodatkowe
    6cm grubości "mi oddadzą" - a ja wyjdę na zero (tyle że będę miał w ziemi 12
    cm XPS zamiast 6 - tylko cieszyć się? - gorzej jak tego z jakiegoś tam
    powodu nie odbiorą i nie dofinansują ostatecznie, albo będę miał tylko 30%
    dotacji).

    I podobnie ze ścianami, podłogą, strop pod poddaszem nieogrz.
    Nie ma kompletnie nawet podstawowego wyboru rodzaju przegrody (1W,2W,3W,
    beton, cegła, BK, drewno, ..)

    O problemie napomknął facet z kolejki (byłem wstępnie zapytać), który
    modernizował dom ze ścianą 3W (coś 40-50cm grubą) i z formularzyka wyszło mu
    20cm styro i musiał brać audyt energetyczny, z którego wyszło że wystarczy 10cm.
    Z tym że w informacji "ostrzeżono" mnie, że jeżeli zrobię audyt
    energetyczny, to: "będę musiał zrobić wszystko tak jak z tego audytu wyszło"
    - cokolwiek to miało znaczyć - to: "wszystko" (nie dociekałem szczegółowo) i
    nie będę mógł już w przyszłości ubiegać się dofinansowanie na coś innego, a
    jak nie zrobię audytu, to będę mógł robić etapami (składając nowe wnioski).

    Czy ktoś z grupy korzystał już z programu (np. miał odbiór) i może podzielić
    się wrażeniami?