    From: "DeSola" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: problemy z co
    Date: Sat, 19 Dec 2009 19:54:05 +0100

    Witam, muszę pomóc mojej matce (starsza osoba) z centralnym. Mieszka w
    domku. Ogrzewanie na pex ktore robił jej sąsiad... Dzisiaj wywaliłem zwykłe
    spiro do wentylacji które robiło za odprowadzenie spalin z kotła na gaz i
    założyłem kwasówkę. Jednocześnie pękł jeden z grzejników - dlatego matka
    zadzwoniła po mnie. Jestem mocno początkujący i mam podstawowe pyt.
    dotyczące układu...Oczywiście jaśnie państwo fachowcy nie ma czasu zajrzeć.
    Odkręciłem ten grzejnik i zaślepiłem pozostałe końcówki od centralnego.
    Tylko problem jak teraz odpalić centralne... Teraz jak odpalam piec, to
    najpierw napuszczam do niego wody na ciśnienie np. 1. Po czym po chwili
    pracy pieca strzałka zaczyna gwałtownie przesuwać się ponad maksimum i
    słychać przeraźliwy dźwięk pompy (pewnie pracuje na sucho, natychmiast
    wyłączamy piec). Czy ktoś mógłby pomóc nam i doradzić, dlaczego tak się
    dzieje i co zrobić, żeby to dobrze odpowietrzyć? Zastosowane rury to pex 16
    jest ok 8-10 grzejników w totalu.

    pozdrawiam

    Maciek