  • 1. Data: 2010-05-03 20:17:30
    Temat: pytanie o uszczelnienie wokół murowanego komina - chyba jakiś rodzaj farby (?)
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Witam
    Muszę uszczelnić murowany komin wystający z krytego blachą dachu. Niby te blachy
    jakoś dochodzą do
    komina, niby jest zatynkowane na blachę ale generalnie jest dziadostwo - popękane i
    niedokładne.
    W efekcie kapie w chałupie woda. Wydaje mi się że należy pokryć to jak leci grubo
    rodzajem takiej
    wypełniającej, gumowatej farby - coś takiego gdzieś widziałem chyba na łączeniach
    blach na jakimś
    dachu. Nie wiem niestety jak się to nazywa. Czy ktoś mnie oświeci? A może inne
    sugestie?

    BTW: smarowanie smołą raczej odpada, bo to spłynie na upale - tym bardziej że dach
    jest bardzo
    stromy - więcej niż 45 stopni od poziomu.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-03 20:47:46
    Od: Miki <m...@g...com>

    Blachy muszą być zagięte na conajmniej 10-15mm i wsunięte w szczelinę
    naciętą wokół komina. Wcześniej w taką szczelinę wciskasz uszczelniacz
    dekarski, potem blachę i jeżeli potrzeba - jeszcze raz uszczelniacz,
    wyrównujesz i gotowe. Blachy na obróbce się nie obtynkowuje...
    Uszczelniacz dekarski to taki glut, co zastyga tylko na powierzchni.
    Kupisz w większości sklepów z silikonami i akrylami w kartuszach.
    Pozdrówka
    Miki

  • 3. Data: 2010-05-03 21:24:34
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Miki wrote:
> [...]
    > Uszczelniacz dekarski to taki glut, co zastyga tylko na powierzchni.
    > Kupisz w większości sklepów z silikonami i akrylami w kartuszach.

    Ok, dzięki.
    Na technologię wykonania to ja nie mam wpływu :)
    Ja to mam jedynie skromnymi środkami podratować.
    Uszczelniacz dekarski ta... - chyba o to chodziło.

  • 4. Data: 2010-05-04 13:23:02
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    dobrov said the following on 03.05.2010 23:24:
    > Ok, dzięki.
    > Na technologię wykonania to ja nie mam wpływu :)
    > Ja to mam jedynie skromnymi środkami podratować.
    > Uszczelniacz dekarski ta... - chyba o to chodziło.

    Typowy uszczelniacz dekarski utwardza sie przez odparowanie
    rozpuszczalnika. Nie jest to zadna rewelacja.
    Kup sika flex i tym zasmaruj, dowolnie grubo.
    S.

  • 5. Data: 2010-05-04 18:21:10
    Od: mayky <m...@c...pl>

    W dniu 2010-05-03 22:47, Miki pisze:
> [...]
    > Uszczelniacz dekarski to taki glut, co zastyga tylko na powierzchni.
    > Kupisz w większości sklepów z silikonami i akrylami w kartuszach.
    Pamietaj o tym ze taka blacha nie może byc sztywno połączona z kominem i
    jednocześnie z dachem , to wszystko pracuje inaczej i na 100% predzej
    czy później rozszczelni się .
    Ja to dachach uszczelniam tak , to co opisałes ze blacha jest podjechane
    pod komin - oklejam takie połączenie aluminiową folia na podłożu coś
    a-la smoła/lepik ( zapomniałem nazwy ) . Na to wszystko obróbka jak
    opisuje kolega ale ona musi być zrobiona z dwóch niezależnych
    okrywających się wzajemnie , żeby jedno i drugie mogło oddzielnie
    pracować ...... i podstawa wszystko układać z "włosem"

    Jestem w delegacji , nie mam możliwości , ale jak chcesz napisz na priv
    , jak wrócę w weekend zrobię Ci szkic jak to powinno wyglądać.

    pozdrawiam
    Mayky

  • 6. Data: 2010-05-04 18:32:21
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Sebastian Sawicki wrote:

    > Typowy uszczelniacz dekarski utwardza sie przez odparowanie
    > rozpuszczalnika. Nie jest to zadna rewelacja.
    > Kup sika flex i tym zasmaruj, dowolnie grubo.
    > S.

    Chodzi o SIKA FLEX -11 Fc - klej do rynien?
    Cholera, patrząc na komin, rozmiar tytki i cenę będzie to kosztować tyle co stawianie
    tego komina ;(
    Dlaczego uszczelniacz dekarski nie będzie git?

  • 7. Data: 2010-05-05 05:22:47
    Od: Miki <m...@g...com>

    On 4 Maj, 20:32, dobrov <d...@i...pl> wrote:

    > Chodzi o  SIKA FLEX -11 Fc  - klej do rynien?
    > Cholera, patrząc na komin, rozmiar tytki i cenę będzie to kosztować tyle co
    stawianie tego komina ;(
    > Dlaczego uszczelniacz dekarski nie będzie git?

    Typowy uszczelniacz dekarski nie utwardza się, tylko wysycha na
    wierzchu, a w środku jest dalej miękki, i to bardzo długo. A kosztuje
    kilkanaście złotych za kartusz.
    Najlepiej zrób tak jak ci radzi Mayky, to będzie wieczne, a na razie
    zaklej uszczelniaczem dekarskim - on właśnie do tego służy.
    Pozdrówka
    Miki

  • 8. Data: 2010-05-05 10:03:20
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    dobrov rzecze:

    > Muszę uszczelnić murowany komin wystający z krytego blachą dachu. Niby
    > te blachy jakoś dochodzą do

    Taśma bitumiczna (samoprzylepna) do obróbek dachowych.
    Pierwszy wynik z Google:
    http://www.mojdom24.pl/p,pl,548,tasma+uszczelniajaca
    +bitumiczna+225mm++10mb.html

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 9. Data: 2010-05-05 20:05:00
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Dominik & Co wrote:
    > dobrov rzecze:

    > Taśma bitumiczna (samoprzylepna) do obróbek dachowych.
    > Pierwszy wynik z Google:
    > http://www.mojdom24.pl/p,pl,548,tasma+uszczelniajaca
    +bitumiczna+225mm++10mb.html

    Dzięki - to też wygląda bardzo interesująco!
    Ale teraz to "osiołkowi w żłoby dano...". ;)

  • 10. Data: 2010-05-06 05:10:39
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    dobrov rzecze:

    > Dzięki - to też wygląda bardzo interesująco!

    Nie tylko wygląda :-)

    Łatałem tym dziury w eternicie (od wewnątrz :-) i trzymało
    dwa lata (potem zmiana pokrycia). Uszczelniałem też
    połączenie komina (cegła) z dachem (papa) w budynku gospodarczym
    i też było OK. Firma bodaj Tytan. Rolka 10 m, 10 cm szeroka
    coś koło 40 zł.

    > Ale teraz to "osiołkowi w żłoby dano...". ;)

    Fakt...

    --
    Dominik (& kąpany)