    From: Tomek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: umowa z wykonawca na SSO
    Date: Mon, 21 Apr 2014 17:33:34 +0200

    Witam, niedawno dostałem umowę do podpisania od wykonawcy, jest tam
    zakres prac napisany ogólnikowo, podzielony na etapy (tj. piwnica,
    ściany, strop, ...etapów 7-8) oraz ile kosztuje dany etap. Kwestia
    materiałów leży po mojej stronie. Gwarancję mam na 3 lata. Zastanawiam
    się jakie kruczki tam mogą czyhać.

    Czy macie doświadczenie w tej kwestii, czy coś was zaskoczyło co nie
    było uwzględnione w umowie?

    Parę postów już widziałem odnośnie umów na SOO, ale konkretw tam raczej
    nie było, tylko teksty typu "Temat jest jak rzeka. Wykonawca z kierbudem
    i tak cię na czymś zrobi w konia" Wydaje mi się, że już znalazłem 2
    zapisy jakie dodałbym do umowy.

    Firma powiedziała, że planują postawić ten dom (z piwnicą z żelbetu) w 3
    miesiące! Jak zapytałem o przerwy technologiczne to powiedzieli, że
    dzisiaj nikt nie stosuje tego.

    Także już widzę pierwsza rzecz jaką bym dodał do umowy - zapis, że
    robocizna powinna być z zastosowaniem niezbędnych przerw technologicznych.

    Wyczytałem także na internecie, że gwarancja wygląda fajnie tylko na
    papierze, w życiu nie ma czegoś takiego, chyba ze nie wypłacę pełnej
    kwoty - po upływie okresu gwarancji do wypłacenia.

    Także widze jeż drugi zapis jaki dodałbym do umowy - 10% kwoty za
    robociznę wypłacam po skończeniu okresu gwarancji ...czy to norma w umowach?

    Dzięki z góry za podzielenie się Waszym doświadczeniem.