  • Data: 2017-11-22 09:39:38
    Temat: wiercenie precyzyjne
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam do wykonania ok. 900 otworów w drewnie
    (sztacheta grubości 26mm). Dysponuję tylko ręczną
    wiertarką. Otwory muszą być precyzyjnie
    wywiercone, idealnie pionowo.

    Obawiam się, że z ręki będzie problem to zrobić i
    na tych 26mm zjadę co najmniej o kilka mm w bok i
    będzie paskudnie potem to wyglądać na ogrodzeniu.

    Wymyśliłem póki co 3 sposoby:
    1. Kupić uchwyt do wiertarki. Nie wiem czy takie
    marketowe na 100zł będą użyteczne.
    2. Wiercić z dwóch stron sztachety. Najpierw
    cieńszym wiertłem z jednej strony do połowy (13mm)
    i potem z drugiej strony. A następnie poprawić
    docelowym wiertłem.
    3. Wykonać (albo kupić) szablon z wykonanym
    idealnie otworem (np. kawałek profilu metalowego)
    i wiercić na podstawie tego wzorca. Wtedy byłoby
    potrzebne dłuższe wiertło.

    Nie wiem, ale chyba zacznę od sposobu nr 2. A może
    jakiś lepszy, sprawdzony patent?

    Pozdrawiam,
    Brunet