  • Data: 2017-04-26 22:10:13
    Temat: więźba na dach klasy C27
    Od: uciu <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc,
    Przyszedł czas na zamówienie więźby na dach i pojawił się problem.
    Dach 2 spadowy, 30*, dachówka

    Wg opisu konstrukcji ma byc:

    - konstrukcja dachu drewniana, płatwiowo-kleszczowa z drewna sosnowego lub
    świerkowego usztywniona w poziomie jętki płytami OSB lub deskowaniem
    pełnym
    - drewno klasy C27

    Co znaczy wieźba usztywniona w poziomie jętki? Na jętki/kleszcze nabić dechy lub
    OSB??? Zakładam pełne deskowanie dachu OSB 12/15mm i na to papa.

    I ważniejsze pytanie o tą klase drewna....
    W zadnym z okolicznych tartaków nie oferują C27 na więżbe....
    Dostałem takie info - 3 tartaki:
    1)Nie wystawiamy certyfikatu na drewno - z tego tartaku firma co ma mi dach robić
    moze drewno załatwić - ponoć dobre ale bez certyfikatu i tanie 680brutto z
    transportem.....
    2) inni oferują tylko c24 z certyfikatem ale cena 980m3....
    3) klasa c27 przy wymiarach dla więźby dachowej jest praktycznie nieosiągalna a jeśli
    Pan znajdzie rzeczywiste c27 to będzie bardzo drogie.

    Czy konstruktor musi powiedzieć OK na zmiane klasy drewna????
    Majster mowi, że robi 20-30 dachów rocznie i zawsze bierze z zaprzyjaźnionego tartaku
    i po co mi certyfikat....

    A myslałem , że z tym pójdzie gładko:-)

    uciu