2016-11-14 09:33
Tablica reklamowa © pozitivo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Opłata reklamowa - kto i za co musi ją uiścić?
fot. pozitivo - Fotolia.com
Tablica reklamowa
Stawka opłaty reklamowej ustalana jest w oparciu o część stałą, która nie może przekroczyć 2,50 zł dziennie oraz część zmienną, która nie może przekroczyć 0,20 zł za każdy 1 mkw. dziennie.
Konsekwencją nowelizacji przepisów budowlanych jest między innymi rozszerzenie przez ustawodawcę pojęcia budowli. Na chwilę obecną obejmuje ono także wolno stojące, trwale związane z gruntem, tablice reklamowe oraz inne urządzenia służące eksponowaniu treści reklamowych. Taka zmiana skutkuje obciążeniem omawianych tu obiektów także podatkiem od nieruchomości. A więc inwestor, oprócz opłaty reklamowej, musi także rozliczyć z fiskusem podatek od nieruchomości od tablic i urządzeń reklamowych – podkreśla Robert Tomaszewski z portalu www.grunttozysk.pl.Jednak także i tutaj ustawodawca wprowadził pewne udogodnienia dla podatników. Kwota należna z tytułu podatku od nieruchomości będzie mogła zostać zaliczona na poczet opłaty reklamowej. Stawka podatku od nieruchomości dla budowli wynosi 2 proc. od wartości danego obiektu. Jeśli inwestor wykaże do opodatkowania podatkiem od nieruchomości takiego rodzaju budowle opłata reklamowa zostanie stosownie pomniejszona. Jeśli natomiast kwota podatku od nieruchomości od tablicy czy urządzenia reklamowego przekroczy ustaloną dla nich stawkę opłaty reklamowej przedsiębiorca nie zostanie obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami.
Przydatne linki:
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu
oprac. : eGospodarka.pl
Krajobraz bo bitwie, czyli co zmieniła ustawa krajobrazowa?
Ustawa krajobrazowa zrujnuje polskie gminy?
Co agencje reklamowe powinny wiedzieć o deep learningu
Branża reklamowa vs. ustawa krajobrazowa, czyli trudna sztuka kompromisu
Tablice reklamowe w obrębie drogi: ile zapłacimy?
Oznaczanie treści sponsorowanych w social media a prawo ochrony konkurencji
Sąd Apelacyjny o reklamie suplementu diety. UOKiK miał rację
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
Jak promować sklep internetowy przez direct mailing?
Witam! Po rozpadzie zespołu pozostał mi sprzęt oświetleniowy i nagłośnieniowy oraz namiot. Przedmioty te chciałbym wynajmować w ramach najmu ...
Witam, zwracam się z pytaniem odnośnie prowadzenia gazety. Będzie to gazeta o tematyce piwnej. Gazeta ta będzie rozprowadzana we własnym ...
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Jakie błędy popełniamy?
Od lipca wyższe wypłaty rent i emerytur
Polacy wolą Disney+ od Netflixa
Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ma 360 mln zł zaległości
Ceny ubezpieczenia OC zaskakują
Przemysł motoryzacyjny: trwają zmagania z rzeczywistością
Jak bardzo opłaca się praca w gamedev? Wynagrodzenia od 6 tys. brutto