-
Wynajem biura: koszty eksploatacyjne ważniejsze niż czynsz najmu
... lista grup kosztów eksploatacyjnych liczy sobie nie dziewięć, ale dziesięć pozycji: zużycie mediów, obsługa techniczna, ochrona i recepcja, sprzątanie powierzchni wspólnych, zarządzanie nieruchomością, ubezpieczenie, podatek od nieruchomości, użytkowanie wieczyste, pozostałe usługi, wywóz odpadów - kategoria dodana w 2019 roku. Zdecydowaliśmy się ...
-
Wynajem biura: jak obniżyć koszty eksploatacyjne?
... do nich zaliczane. Na koszty eksploatacyjne składa się bowiem obsługa techniczna budynku, zarządzanie nieruchomością, ochrona, prowadzenie recepcji, utrzymanie czystości i zieleni, ... wprowadzenie limitu podwyżek w przypadku pozycji zależnych od właściciela nieruchomości. Każda umowa powinna zawierać zapisy, zabezpieczające interesy najemcy w tym ...
-
Wynajem biura: patrz, za co płacisz
... nieruchomości należą koszty za sprzątanie (ogólne, ale także mycie fasady, konserwacja okładzin kamiennych), za ochronę budynku, administrację (recepcja, prowadzenie księgi gości), utrzymanie terenów zielonych, opłata za zarządzanie, a także opłaty za naprawy, utrzymanie i materiały eksploatacyjne (kontrakt z firmą techniczna ...