  • 1. Data: 2010-05-17 19:47:49
    Temat: Alarm bezprzewodowy
    Od: Paulus <p...@t...pl>

    Czy opłaca się alarm bezprzewodowy? Jestem już po tynkach i nie chcę
    kuć ścian (gapa ze mnie), mam dylemat: założyć bezprzewodowy np.
    http://www.ixxio.pl/2 czy jednak kuć ściany bo wyjdzie i tak taniej
    na zwykłym alarmie?

  • 2. Data: 2010-05-18 06:20:43
    Temat: Re: Alarm bezprzewodowy
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Alarm bezprzewodowy to zawsze kompromis. Już pomijam cenę bo można kupić
    przewodowy, który będzie droższy od bezprzewodowego. Radio to radio:
    zakłócenia, zasięgi, baterie, opóźnienia itd.
    Co do kucia to może się okazać, że wcale nie trzeba dużo kuć. W domach są
    szyby wentylacyjne lub inne okoliczności, które ograniczają ilość bruzd. A
    kabel to kabel.

    PC

  • 3. Data: 2010-05-18 07:14:49
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Paulus" <p...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    5g2000vbb.googlegroups.com...
    > Czy opłaca się alarm bezprzewodowy? Jestem już po tynkach i nie chcę
    > kuć ścian (gapa ze mnie), mam dylemat: założyć bezprzewodowy np.
> [...]

    Za mało informacji umieścili o tym alarmie
    Nie podali czy spełnia wymagania normy PN EN 50131 a to bardzo ważne
    Norma wymaga aby baterie starczały na co najmniej rok - to raz
    Dwa- jaki stopień ochrony ten system oferuje? czujki mają sygnalizację
    sabotażu i oderwania od ściany czy nie?
    Ile kosztuja poszczególne elementy? Jeden pilot to za mało więc nie wiesz
    czy jak dokupisz trzy piloty to nie zapłacisz dodatkowo 700 zł np
    Czy czujki maja wyjścia na czujki przewodowe?
    Czy centralka ma możliwość podłączania czujek przewodowych?
    Sygnalizator jak jest podłączany?
    Systemy bezprzewodowe mogą całkiem sensownie chronić ale ten system jest
    zagadką
    SJS

  • 4. Data: 2010-05-18 09:05:10
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paulus" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Czy opłaca się alarm bezprzewodowy? Jestem już po tynkach i nie chcę
    > kuć ścian (gapa ze mnie), mam dylemat: założyć bezprzewodowy np.
> [...]

    Jeśli nie rozpocząłeś prac wykończeniowych, to masz ostatnią szansę na
    założenie alarmu przewodowego, który zawsze będzie łatwiejszy w
    eksploatacji. Ułożenie kabli nie powino być problemem. Na pojedynczy kabelek
    wystarczy bruzda nacięta szlifierką. Jeśli masz tynki gipsowe, to nawet
    ręczne wykonanie bruzdy piłą do drewna idzie dość szybko, a zagipsowanie
    kabelków to żadna robota.
    Do rozważenie jest jeszcze opcja kładzenia przewodów na stropie (pod wylewką
    lub w bruzdach w wylewce) i przewiercenia przez strop do pomieszczeń na
    parterze, wykorzystanie przestrzeni sufitów podwieszanych, kanałów
    wentylacyjnych, a nawet listew podłogowych.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2010-05-18 09:08:19
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Nie proponuj wykonania bruzd katówką albo piłą bo potnie kable i rurki.
    Wbrew pozorom zrobienie bruzdy innym sprzętem niż fleksa to prosta sprawa a
    i czyściej i bezpieczniej.

    PC

  • 6. Data: 2010-05-18 18:42:57
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Do rozważenie jest jeszcze opcja kładzenia przewodów na stropie (pod
    > wylewką lub w bruzdach w wylewce) ...

    Wylewki to bym nie bruzdował. No chyba, że jakaś szczególnie gruba. Przy
    długim prostym nacięciu płyta może się zwyczajnie połamać.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-05-18 22:10:24
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wylewki to bym nie bruzdował. No chyba, że jakaś szczególnie gruba. Przy
    > długim prostym nacięciu płyta może się zwyczajnie połamać.
    > Pozdr.

    Do ukrycia kabelka od alarmu wystarczy pół centymetra, a można też wyznaczyć
    trasę kabli wzdłuż ścian i szczelin dylatacyjnych.

    Pozdr. Druid29

  • 8. Data: 2010-05-18 22:12:51
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "PC" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie proponuj wykonania bruzd katówką albo piłą bo potnie kable i rurki.
    > Wbrew pozorom zrobienie bruzdy innym sprzętem niż fleksa to prosta sprawa
    > a i czyściej i bezpieczniej.
    >
    > PC

    Wbrew pozorom oba narzędzia są bardzo wydajne i łatwe do opanowania.

    Druid29