  • 1. Data: 2010-05-17 19:00:15
    Temat: Rozdzielenie opłat za media -wynajem części domu
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    Witam.
    borykam się z takim dylematem.
    kończę budować dom z poddaszem użytkowym.poddasze zostanie
    zaadaptowane na mieszkanie o powierzchni około 50-60mkw.Na poddasze
    wyprowadzone są media(gaz prąd woda) jestem przed kupnem pieca i
    uruchomieniem kotłowni.zastanawiam się jak lepiej rozwiązać kwestię
    ogrzewania i opłat .wiadomo na prąd,wodę gaz mozna założyć
    liczniki.jednak na ogrzewanie będzie ciężko racjonalnie to rozliczyć.
    widze 2 wersje ogrzewania
    1)) piec jednofunkcyjny +zasobnik ogrzewający cały dom (jeden piec
    ale problem z rozliczeniem ciepłej wody i ogrzewania)
    2)) dwa oddzielne piece i każdy płaci za swoje ciepło/gaz.
    pomóżcie bo mam wielki dylemat. szacuneczek .Tomi

  • 2. Data: 2010-05-18 06:57:47
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "fenzyyy" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

[...]

    Może zamiast kupować kolejny piec warto kupić licznik ciepła i zainstalować
    na zasilaniu tego mieszkania, drugi wydatek to wodomierz ciepłej wody i
    sprawa załatwiona. Moim zdaniem nieco taniej i prościej niż budowa drugiej
    kotłowni.
    Tu link z ciepłomierzami na allegro
    http://www.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string
    =ciep%C5%82omierz
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-05-18 09:34:26
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 18.05.2010 08:57, Jackare wrote:
> [...]
    > zainstalować na zasilaniu tego mieszkania, drugi wydatek to wodomierz
    > ciepłej wody i sprawa załatwiona. Moim zdaniem nieco taniej i prościej

    No potrzebne by były dwa liczniki.
    No bo jak podzielić opłaty jeżeli przykładowo koszt ogrzania całego domu
    wyniósł 1000zł, a licznik na poddaszu wskazuje dajmy na to 100[jednostek
    jakichś tam]? Ile Twoim zdaniem kosztowało to ogrzewanie z rozbiciem na
    parter/poddasze?
    Ciepła woda analogicznie.