  • 1. Data: 2016-07-04 14:50:08
    Temat: Cholerne cale
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Próbuję się rozeznać w tych rurkach i już myślałem, że mniej więcej
    łapię o co biega, ale rozwaliło mnie przyłącze elastyczne do pompy,
    producent mówi że 1", ja mierzę i średnica wewnętrzna jest 3/4",
    gwint 5/4" i co ja mam pod to cholerstwo podpiąć?
    Jest jakiś poradnik rurociągarza sensowny gdzieś? ;)

    L.

  • 2. Data: 2016-07-04 15:16:55
    Temat: Re: Cholerne cale
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Lisciasty wrote:

> [...]
    > gwint 5/4" i co ja mam pod to cholerstwo podpiąć?
    > Jest jakiś poradnik rurociągarza sensowny gdzieś? ;)

    Idź sobie do kibelmarketu i sobie pooglądaj różne gwinty na nyplach mufach,
    itp.

    jp

  • 3. Data: 2016-07-04 19:08:31
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    =====================
    Na rurach stalowych rozmiar podaje się wg. przybliżonej śr. wewnętrznej rury
    (zależnej od grubości ścianki).
    Np
    1/2" to:
    21,3x2,3 (śr. zewn. na gr. ścianki) = śr. wewn. 16,7 mm
    lub 21,3x2,6 (j.w.) = śr. wewn. 16,1
    lub 21,3x2,9 = śr. wewn. 15,5

    3/4" to:
    26,9x2,6 = 21,7 mm
    lub 26,9x2,9 = 21,1

    1" to:
    33,7x2,9 lub
    33,7x2,9 lub
    33,7x3,2 lub
    33,7x 3,6
    itd...

    Tyle jeśli chodzi o cale.
    Przyłącza do pomp z reguły określane są wg średnicy zewn. łącznika (półśrubunka - od
    strony instalacyjnej). Przeważnie po stronie pompy śr. łącznika jest o jedną lub dwie
    dymensje wyższa. Może tu tkwi Twój problem?

    Pozdrawiam - JK

  • 4. Data: 2016-07-05 12:39:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 19:08:28 UTC+2 użytkownik JK napisał:
> [...]
    > łącznika jest o jedną lub dwie dymensje wyższa. Może tu tkwi Twój problem?

    Pomacałem w sklepie, podumałem i chyba powoli łapię,
    a co do tego przyłącza pompy to muszę podejść jeszcze raz,
    póki co nie mam go pod ręką. Jakby co będę marudził dalej ;)

    L.