  • 1. Data: 2016-07-04 16:49:18
    Temat: zalozenie licznika w starym domu
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    jest stary dom, w którym nie ma licznika. Licznik był, ale jak właściciel
    się odmeldował z tego świata bo się zapił na śmierć to dostawca zdjął
    licznik. Było to 1,5 roku temu.
    Jest wiec w tym domu instalacja elektryczna starego typu czyli na
    bezpieczniki topikowe w obudowie ceramicznej takie wkręcane.
    Chciałbym się Was zapytać, czy jak kupie ten dom i wystąpię do Taurona z
    prośbą o założenie licznika to oni przyjdą i założą czy musze wykonać nowa
    instalacje elektryczna.?
    Oczywiście wiem, ze za nowe przyłącze musze zapłacić.

  • 2. Data: 2016-07-04 17:09:28
    Temat: Re: zalozenie licznika w starym domu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    doktorek pisze tak:

> [...]
    > musze wykonać nowa instalacje elektryczna.?
    > Oczywiście wiem, ze za nowe przyłącze musze zapłacić.

    Ich nie interesuje co jest od licznika w stronę Ciebie. Możesz sobie
    tylko powiesić nowa rozdzielnicę na esy i zakończyć w niej kabel idacy
    od licznika żeby mogli zaplombować licznik i jedną żarówką żeby coś
    widzieć po zmroku. Ich interesuje instalacja w stronę dostawcy.

    --
    Piter

    Czym się różnią domy za 1mln $ i za 2mln $
    W tym za 2mln nie ma szczurów.

  • 3. Data: 2016-07-04 17:32:13
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    Ooo, no to fajnie, Dziękuje Piter za odpowiedz.
    Balem się, ze natychmiast na starcie musze wyskoczyć z sporej kasy by te
    instalacje unowocześnić a tak to na starej instalacji sobie zrobię konkretny
    porządek a reszta później.

  • 4. Data: 2016-07-04 17:41:31
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.07.2016 o 17:09, PiteR pisze:

> [...]
    > od licznika żeby mogli zaplombować licznik i jedną żarówką żeby coś
    > widzieć po zmroku. Ich interesuje instalacja w stronę dostawcy.

    a nie jest tak, że po roku od odłączenia to nowe papiery, pomiary itp.?

    Łukasz

  • 5. Data: 2016-08-13 14:01:07
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    ddddddddd pisze:
    > a nie jest tak, że po roku od odłączenia to nowe papiery, pomiary itp.?

    Ale to już zmartwienie odbiorcy. Prąd, w odróżnieniu od gazu pół okolicy
    w powietrze nie wyśle - a jak kogoś ukatrupi bo instalacja na wierzchu -
    to właściciel będzie odpowiadał.

    Gorzej że dostawca może uznać przyłącze za niezdatne do użytku - a
    wykonanie nowego wymagać już będzie zapewnienia dostępu do licznika bez
    wkraczania na teren nieruchomości (w przypadku domku jednorodzinnego - w
    granicy działki od strony drogi publicznej).

    --
    Darek