  • 1. Data: 2016-07-03 18:42:01
    Temat: Taras z desek kompozytowych
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    Cześć

    Wykombinowałem sobie, że własnoręcznie ułożę nieduży taras (12m2) z
    deski kompozytowej. Obejrzałem filmiki w necie, poczytałem co nieco i
    zanim rzucę się do pracy to wole podpytać co mi grozi jak już pierwszy
    entuzjazm opadnie.

    1. Wybór desek - rozstrzał cen jest spory bo widziałem deski po ~120/m2
    jaki po 250/m2, macać jeszcze nie macałem, ale obawiam się, że analiza
    organoleptyczna może nie być wystarczająca do prawidłowej oceny
    produktu. Doktoryzował się może ktoś z Was czy warto brać te lepsze ew.
    mógłby polecić, któregoś producenta.

    2. Schody - wszystkie filmiki szkoleniowe dyskretnie pomijają temat
    wykończenia schodów, brzegów itp. Mój taras ma co prawd kształt
    prostokąta, ale niestety do zrobienia będą miał też 3 schodki wiec jak
    ktoś ma porady jak się do nich zabrać to bardzo chętnie poczytam. Ew jak
    ktoś posiada namiar na jakiś dobry poradnik to też byłbym dźwięczny.

    3. Narzędzia - wiertarkę wkrętarkę i wyrzynarkę mam, poziomnice i
    przymiary też. Zamierzałem dokupić jedynie jakąś niedrogą ręczną pilarkę
    tarczową. Wystarczy czy będę się jeszcze musiał szarpnąć na piłę ukosową?

    --
    Gregorius

  • 2. Data: 2016-07-04 12:14:46
    Temat: Re: Taras z desek kompozytowych
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-03 o 18:42, Gregorius pisze:
> [...]
    > tarczową. Wystarczy czy będę się jeszcze musiał szarpnąć na piłę ukosową?

    W sumie fajnie trafiłeś w temat, bo też chętnie posłucham o tarasach...

    Podrzucić na priv te filmiki szkoleniowe, co oglądałeś jeżeli fajne?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 3. Data: 2016-07-04 12:25:30
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2016-07-04 o 12:14, Kżyho pisze:

    > Podrzucić na priv te filmiki szkoleniowe, co oglądałeś jeżeli fajne?

    Na Youtube tego sporo, ale zawsze pokazane tylko legary, deska, spinka,
    wkrętarka, deska, spinka, wkrętarka na koniec ew. dekle do końcówek i
    już taras gotowy. A jak robić jakieś bardziej zaawansowane docinki np we
    wnękach okiennych, obłożyć schody i gdzie dać listwy maskujące to nikt
    nie chce pokazać (albo ja na razie nie trafiłem).

    --
    Gregorius

  • 4. Data: 2016-07-04 13:32:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 12:26:13 UTC+2 użytkownik Gregoriusx napisał:

    > wnękach okiennych, obłożyć schody

    Musisz zrobic konstrukcje taka sama jak na plaskiej powierzchni. Tj. tak,
    zeby deska byla przykrecona do legara co okreslona dlugosc. Nikt Ci nie powie
    jak to zrobic u Ciebie bo wszystko zalezy od lokalnych warunkow, dlugosci
    schodow etc. Ja schody robilem pomiedzy dwoma murkami z klinkieru na szerokosc
    ok. 3m. W srodku wylalem mala lawe, a potem na wymurowalem z bloczkow murek
    pare cm ponizej przyszlych legarow. Konstrukcje schodow zrobilem z resztek
    kantowek (8x10) jakie mi zostaly z budowy. Jak to zrobisz to nie ma znaczenia.
    Warunki sa proste - ma byc mocne i przewiewne - tj. nie krec nigdy i nigdzie
    drewna bezposrednio do jakiejs plaskiej powierzchni (muru, etc) - drewno musi
    miec dookola pusta przestrzen zeby sie zwentylowac :)

    Niestety nie robilem fotek w trakcie wiec nie moge za wiele pokazac.

    Schodow uzywam chyba jakos trzeci rok i narazie nic sie z nimi zlego nie
    dzieje - nie skrzypia, nie pokrzywily sie etc ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2016-07-04 13:54:38
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2016-07-04 o 13:32, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > jak to zrobic u Ciebie bo wszystko zalezy od lokalnych warunkow, dlugosci

    Ja mam już wylany betonowy taras i schody wiec robienie konstrukcji u
    mnie odpadnie. Musze dać tylko legary ale np zastanawiam się czy deskę
    na czoło stopnia kręcić bezpośredni do betonu (w końcu kompozyt podobno
    odporny) czy dawać legary czy jakieś inne dystanse. We wnękach i na
    start dałbym też legary w poprzek i przykręcać deski na wylot ale nie
    wiem czy to nie wbrew sztuce w przypadku kompozytu. Taka sam sytuacja
    przy ostatniej desce - walić na wylot czy są jakieś patenty? Pewnie
    zależy od systemu i producenta, ale tu też przydały by się jakieś opinie
    który jest lepiej wymyślony a który upierdliwy.

    --
    GRegorius

  • 6. Data: 2016-07-04 16:16:57
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2016-07-04 o 12:14, Kżyho pisze:

    > Podrzucić na priv te filmiki szkoleniowe, co oglądałeś jeżeli fajne?

    Jest pierwszy sukces - znalazłem instrukcję jak układać schody - jednak
    daje się legary i na pion i na poziom.

    http://www.dobretarasy.pl/wp-content/uploads/2014/12
    /instrukcja-montazu-schodow.pdf

    --