  • 1. Data: 2017-07-26 10:42:26
    Temat: Dachówka, jak długo wytrzymuje?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Przymierzam się do wymiany pokrycia dachu (blacha) na dachówkę.
    Blacha, jak to blacha. Estetyczna jest średnio i co 7-8 lat trzeba
    malować. Dachówka wydawała mi się "bezobsługowa" i "wieczna".
    Wczoraj dowiedziałem się, że kolega, który mieszka już 20 lat pod
    dachówką będzie ją wymieniał. Jako powód podaje, że zarosła porostami i
    jest brzydka. Za czyszczenie i lakierowanie policzyli mu 17 tys. więc
    zdecydował się dołożyć 10 i wymienić w całości.
    Czy to możliwe, że dachówka tak krótko wytrzymała? Z tego, co pamiętam,
    to kupował jakąś dachówkę lakierowaną lub szkliwioną z wyższej półki.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-07-26 11:01:32
    Temat: Re: Dachówka, jak długo wytrzymuje?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek przymierza się do wymiany pokrycia dachu (blacha) na dachówkę:

> [...]
    > Czy to możliwe, że dachówka tak krótko wytrzymała? Z tego, co pamiętam,
    > to kupował jakąś dachówkę lakierowaną lub szkliwioną z wyższej półki.

    Ludzie krótko wytrzymują. W Polsce kwitnie teraz handel starym drewnem.
    Wyszukuje się u chłopa starą stodołę i składa mu się ofertę, że za darmo
    wymieni wszystkie deski na nowe. Chłop zadowolony. A to co zostało zdjęte,
    jedzie do Szwajcarii czy gdzieś i jest upłynniane za wielokrotność nowego
    drewna. Polska nie jest krajem dachówki, ale obrót starymi też istnieje
    (znam przypadki). Oczywiście nie dotyczy to jakiegoś lakieroawnego
    badziewia "z wyższej półki".

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-07-26 11:04:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    jedzie do Szwajcarii czy gdzieś i jest upłynniane za wielokrotność nowego
    drewna. Polska nie jest krajem dachówki, ale obrót starymi też istnieje
    (znam przypadki). Oczywiście nie dotyczy to jakiegoś lakierowanego
    badziewia "z wyższej półki".

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2017-07-26 12:20:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 10:42:29 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Wczoraj dowiedziałem się, że kolega, który mieszka już 20 lat pod
    > dachówką będzie ją wymieniał. Jako powód podaje, że zarosła porostami i

    Bo pewnie betonowa? Kup ceramiczna i problemu nie bedzie. Moja ma juz prawie
    10 lat i wyglada jak nowa. Ceramika Robena (srednia polka).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2017-07-26 12:21:01
    Od: w...@g...com

    > Jako powód podaje, że zarosła porostami i
    > jest brzydka. Za czyszczenie i lakierowanie policzyli mu 17 tys. więc
    > zdecydował się dołożyć 10 i wymienić w całości.

    Jakieś bzdury - 17 tys. zł.

    Główną różnicą między blachą i dachówką jest (generalizując oczywiście) cena.
    Jeżeli ciebie stać na dachówkę (droższa więźba, materiały, robocizna) to kupujesz i
    się cieszysz na pewno do końca swoich dni (nawet jeżeli będziesz żył 100 lat).
    Jeżeli robisz dom po kosztach, to szukasz blachodachówki (która udaje dachówkę) i też
    będziesz zadowolony - bo tanio i fajnie (a czemu fajnie - bo tanio).

    Swoją drogą widzę, że coraz więcej domów (przynajmniej w mojej okolicy) kryje
    dachówką. Parę jeszcze lat temu tylko mój dom miał dachówkę, teraz co drugi/trzeci
    nowo budowany. Bo cena robi się ludzka.

    pzdr
    Bogdan

  • 6. Data: 2017-07-26 12:25:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 12:21:02 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Swoją drogą widzę, że coraz więcej domów (przynajmniej w mojej okolicy) kryje
    dachówką. Parę jeszcze lat temu tylko mój dom miał dachówkę, teraz co drugi/trzeci
    nowo budowany. Bo cena robi się ludzka.

    Musisz mieszkac w jakims biednym rejonie - na slasku od wielu lat
    zdecydowana wiekszosc to dachowki - niektorzy betonowe, niektorzy
    ceramiczne. Blache daja glownie ci co remontuja stare domy i maja
    wiezbe jeszcze zdrowa ale za slaba na dachowke. Info od kierownika
    najwiekszego skladu z materialami dachowymi w mojej okolicy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-07-26 12:32:20
    Od: w...@g...com

> [...]
    > wiezbe jeszcze zdrowa ale za slaba na dachowke. Info od kierownika
    > najwiekszego skladu z materialami dachowymi w mojej okolicy.

    Eee tam biednym - ściana B Polski, w każdym razie na wschód od Wawy (Mrozy) :)
    Ja to przed oczyma mam widok, jak (wiele razy) jadąc z Augustowa do Ełku od
    miejscowości Kalinowo nagle 1/3 budowli (głównie gospodarcze) mają pomarańczowe dachy
    (dachówka). Po prostu tam się zaczynały kiedyś Prusy i te budynki z tą dachówką
    przetrwały tyle lat.

    pzdr
    Bogdan

  • 8. Data: 2017-07-26 12:51:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > Jeżeli robisz dom po kosztach, to szukasz blachodachówki (która udaje
    > dachówkę) i też będziesz zadowolony - bo tanio i fajnie

    Masz zdezaktualizowane informacje. Teściu właśnie kładzie dach, blachodachówka
    podrożała więc daje dachówkę, taniej wychodzi.

    L.

  • 9. Data: 2017-07-26 12:56:27
    Od: w...@g...com

    > Masz zdezaktualizowane informacje. Teściu właśnie kładzie dach, blachodachówka
    > podrożała więc daje dachówkę, taniej wychodzi.
    > L.

    Ten świat schodzi na psy :)
    To ja kładem dachówę, żeby było 'na bogato' a teraz wychodzi, że na odwrót ;)

    pzdr
    Bogdan

  • 10. Data: 2017-07-26 13:07:00
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-26 o 12:56, w...@g...com pisze:

    > Ten świat schodzi na psy :)
    > To ja kładem dachówę, żeby było 'na bogato' a teraz wychodzi, że na odwrót ;)

    No i nici z lansu na wsi :PPP

    Pzdr
    --
    /__/_* /