  • 1. Data: 2018-10-31 10:26:52
    Temat: Jaka pralka?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Wiem, to już nie budowanie, tylko urządzanie, ale grupa *.dom zdechła.

    Poradzicie, jaką pralkę wybrać? Właśnie padło mi łożysko w 18-letnim
    Elektroluksie. Jeśli je wymienię, kwota za naprawy w tym roku wyniesie 550
    zł, więc zastanawiam się nad nową pralką.
    Nie potrzebuję super bajerów - ma być ładowana od przodu, mieścić co
    najmniej 6 kg i wirować 1000-1200 obr./min.
    Poza tym powinna być niezawodna i tu zaczynają się chyba schody - z tego co
    czytam, sporo pralek to dziś jednorazówki z plastikowym zbiornikiem i
    niewymiennymi łożyskami (trzeba przekłądać cały zespół bębna, a to koszt
    80% pralki).
    Doradzicie coś, co będzie przyzwoicie prać i płukać, a do tego wytrzyma
    dłużej niż gwarancja i będzie się dało serwisować?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-10-31 10:38:39
    Temat: Re: Jaka pralka?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.10.2018 o 10:26, Maciek pisze:
    > Doradzicie coś, co będzie przyzwoicie prać i płukać, a do tego wytrzyma
    > dłużej niż gwarancja i będzie się dało serwisować?

    Poprzednio miałem Indesita - nie polecam.
    Od kilku lat mam Electrolux Inverter - polecam. Dobrze pierze, jest
    cicha, płynna regulacja obrotów chyba będzie korzystna dla trwałości
    łożysk. Kilka parametrów można nastawiać ręcznie.
    Chyba wszystkie współczesne pralki mają płytki elektroniki niczym nie
    zabezpieczone. Wygląda to na celowe działanie, bo u kolegi w Boschu za
    3000 zł pół roku po gwarancji wysiadła elektronika. Koszt naprawy 900
    zł. Kupił więc nową pralkę za 1000.
    Ja w swojej, jak był całkiem nowa potraktowałem płytkę elektroniki
    lakierem elektroizolacyjnym 3M. Liczę, że to pomoże przeżyć elektronice
    dłużej, niż okres gwarancji + kilka miesięcy.
    Jacek

    PS
    jeszcze wczesniej miałem Wiatkę - polecam ;-)
    no, ale to inna epoka

  • 3. Data: 2018-10-31 10:43:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Doradzicie coś, co będzie przyzwoicie prać i płukać, a do tego wytrzyma
    > dłużej niż gwarancja i będzie się dało serwisować?

    Mam zwykłego siemensa bez specjalnych bajerów, poza dotykowym sterowaniem.
    Ma już 9 lat (zasuwa prawie cały czas ze wzgl na dzieci) - nie chce się
    zepsuć. Mam cholernie twardą wodę - i nic się z nią nie dzieje złego.

  • 4. Data: 2018-10-31 11:26:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Oct 2018 10:43:57 +0100, sirapacz napisał(a):

    > Mam zwykłego siemensa

    Model produkowany obecnie?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2018-10-31 11:26:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Oct 2018 10:38:39 +0100, Jacek napisał(a):

    > Electrolux Inverter

    Podasz dokładny kod modelu?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-10-31 12:08:04
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-31 o 10:38, Jacek pisze:
    > Chyba wszystkie współczesne pralki mają płytki elektroniki niczym nie
    > zabezpieczone. Wygląda to na celowe działanie, bo u kolegi w Boschu za
    > 3000 zł pół roku po gwarancji wysiadła elektronika. Koszt naprawy 900

    W pralkach/zmywarkach/ekspresach/itp zwykle po ok. 5 latach często pada
    ten sam element scalony (np LNK362GN) + rezystor. Zestawy naprawcze
    można kupić za kilka zł na allegro.
    Potrzebny jest jednak ktoś, kto to dobrze w(y)lutuje.

    Dotyczy to wielu marek i rodzajów sprzętów, ponieważ elektronika jest w
    nich prawie identyczna.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-10-31 12:24:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-10-31 o 11:26, Maciek pisze:

    > Model produkowany obecnie?

    WM10E36RPL/05
    nie widzę w sprzedaży. i tak linie modelowe zmieniają bardzo często więc
    szanse są znikome na to byś dostał identyczną. Pamiętaj, że jedna
    jaskółka wiosny nie czyni:)))

  • 8. Data: 2018-10-31 13:16:24
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-31 o 12:24, sirapacz pisze:

    > WM10E36RPL/05
    > nie widzę w sprzedaży. i tak linie modelowe zmieniają bardzo często więc
    > szanse są znikome na to byś dostał identyczną. Pamiętaj, że jedna
    > jaskółka wiosny nie czyni:)))

    Zmiany są często tylko kosmetyczne (wygląd, sposób sterowania) lub
    software'owe (nowe lepsze(?) programy).
    Porównywałem Boscha aktualnego z 14-letnim - np. fartuch jest na oko
    identyczny i wciąż ma te same wady projektowe (dziurki odpływowe za
    wysoko, stoi woda).

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-10-31 14:11:34
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    od ponad 10 lat mam stare miele. rok 1986, kumel w tym czasie zajechal 3
    skosniaki, teraz wszystko z chin. bebechy to jedno i to samo.
    znudzilo mu sie i kupil uzywke miele i zero problemow.
    ale np zmywarka miele padla mi juz druga. wiec szukam - chyba nowej...
    podobno beko ma tanie czesci i jest naprawialne. ponoc sie poprawili od tego
    syfu co bylo 10 lat temu.
    co do nowych to pan w sklepie euroagd czy jak to tam jest, wielki niemiecki,
    zachwalal dodatkowe 3 lata gwarancji.
    kosztuje to 10% wartosci sprzetu i obejmuje nawet uszkodzenia mechaniczne,
    oraz, np uszkodzenia z tytulu twardej wody...
    ktos to potwierdzi?
    to sciema jest jak zwykle czy moze warto dokupic?

  • 10. Data: 2018-10-31 14:22:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 31 października 2018 10:26:48 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > Doradzicie coś, co będzie przyzwoicie prać i płukać, a do tego wytrzyma
    > dłużej niż gwarancja i będzie się dało serwisować?

    a ja od lat kupuje pralki używane, jest tu taki koles co sciaga z niemiec, odpicowuje
    i sprzedaje. Koszt pralki ponizej 400zł. A jak mi sie kiedys taka zepsula to
    pojechalem po następną. I kupiłem. ale koles był obrazony ze nie przywiozlem
    zepsutej, potem mi ją naprawil za 100zł :)

    b.