  • 1. Data: 2022-09-14 18:03:51
    Temat: [NTG] sok jabłkowy
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    Lepsza grupa nie przyszła mi do głowy, a tutaj jeszcze sensownie się
    wypowiadacie i może ktoś w przydomowym ogrodzie ma drzewka owocowe...

    Czym zamienić dużą jak dla mnie (ok. 100-150 kg) ilość jabłek w sok?
    Plus brzoskwinie (też sporo).
    Próbowałem sokownikiem 8l (efektywnie wchodzi do niego na raz maks. 4-5
    kg jabłek), ale trwa to wieeeki :(
    Wyciskarka wolnoobrotowa da sobie radę w sensownym czasie? Jeśli nie, to
    co innego?

    Kamil

  • 2. Data: 2022-09-14 18:54:59
    Temat: Re: [NTG] sok jabłkowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 14 września 2022 o 18:04:13 UTC+2 Kubuś Puchatek napisał(a):
> [...]
    > kg jabłek), ale trwa to wieeeki :(
    > Wyciskarka wolnoobrotowa da sobie radę w sensownym czasie? Jeśli nie, to

    Jeśli jesteś techniczny to prasę zrób.
    W internetach sporo podpowiedzi znajdziesz jak zrobić z przydasiow.
    Albo kup. Od 500 zł widzialem

  • 3. Data: 2022-09-14 19:12:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 14 September 2022 at 18:04:13 UTC+2, Kubuś Puchatek wrote:
> [...]
    > kg jabłek), ale trwa to wieeeki :(
    > Wyciskarka wolnoobrotowa da sobie radę w sensownym czasie? Jeśli nie, to

    sok jablkowy nie ma dużej wartości
    i latwo sfermentuje
    a wypić 50 litrów nikt nie wypije, bo go zemdli

    Rozdać, sprzedac jablka i nie zawracac sobie głowy

    Morele da się suszyć a brzoskwinie nie
    czyli też zjeść, sprzedac, rozdać w rodzinie.

    Można zamrozić zagęszczony sok, tylko po co, gdy to żadna atrakcja sok z jablek

    Co innego wiśnie.

    Mozna sfermentować na wino, ale po co komu tyle wina
    i fermentacja może skisnąc i zamienic się w ocet.

    Jak jablka zimowki to wstawic do piwnicy w drewnianych skrzyniach z trocinami i łatwo
    przezimują i to najlepsze rozwiązanie
    b o jak wlasne jablka to nie pryskane 100 razy chemią

    Biedrona sprzedaje jablka w promocji po 2 zl i nikt sie nie bije, bo dużo jablek nie
    da się zjeśc, bo brzuc h wysadzi.

  • 4. Data: 2022-09-14 19:29:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 18:03 Kubuś Puchatek <k...@k...org> pisze:

> [...]
    > kg jabłek), ale trwa to wieeeki :(
    > Wyciskarka wolnoobrotowa da sobie radę w sensownym czasie?

    10 kg jabłek w wolnoobrotowej zdarzało mi się robić. 100 nigdy na raz :-)
    Jak jabłka umyte to tylko każde nożem na pół i do wyciskarki - idzie jedno
    za drugim. Jak jabłka nie są za miękkie to nic się nie zapycha i można
    robić ciurkiem.
    Myślę, że jedno popołudnie i przerobisz.

    TG

  • 5. Data: 2022-09-15 01:57:26
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W środę, 14.09.2022 o 18:03, Kubuś Puchatek napisał:

> [...]
    > kg jabłek), ale trwa to wieeeki :(
    > Wyciskarka wolnoobrotowa da sobie radę w sensownym czasie? Jeśli nie, to

    Szatkownica (do kapusty) + prasa (do winogron).

    --
    Collie

  • 6. Data: 2022-09-15 02:02:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 September 2022 at 01:57:29 UTC+2, Collie wrote:

    > Szatkownica (do kapusty) + prasa (do winogron).
    >
    > --
    > Collie
    Po co ?
    Po co ?>

    Sok z jablek wymaga pasteryzacji a ta kosztuje więcej niż sam sok
    i sok z jablek nie jest atrakcyjny smakowo, bo to nie są cytrusy

    Zamiast zawracać doooopę
    wkladamy jabłka do drewnianych skrzynek i do chłodnej piwnicy
    \
    i chrupiemy co 2 dni 1 kg
    i problem rozwiązany za 2 miesiące bez pasteryzacji.

  • 7. Data: 2022-09-15 07:35:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.09.2022 o 18:03, Kubuś Puchatek pisze:
> [...]
    > kg jabłek), ale trwa to wieeeki :(
    > Wyciskarka wolnoobrotowa da sobie radę w sensownym czasie? Jeśli nie, to

    Ja w ostatnią sobotę przerobiłem na wyciskarce 20 kg (liczę tylko to, co
    trafiło do wyciskarki, bez tych kawałków jabłek, jakie wyciąłem). Zajęło
    mi to 4 godziny razem z myciem sprzętu i sprzątaniem po robocie. Soku
    wyszło 12 litrów.
    W sokowniku 1 wsad robię 1 - 1,5 godziny, więc nie jest aż tak dużo
    wolniej, a sok dużo fajniejszy i nie fermentuje od razu.
    Jacek

  • 8. Data: 2022-09-15 08:46:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 07:35 Jacek <k...@a...com> pisze:

    > Ja w ostatnią sobotę przerobiłem na wyciskarce 20 kg (liczę tylko to, co
    > trafiło do wyciskarki, bez tych kawałków jabłek, jakie wyciąłem).

    Wycinasz gniazda z nasionami - czy też jakieś nadpsute kawałki?

  • 9. Data: 2022-09-15 12:03:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 15 September 2022 at 08:46:09 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Wycinasz gniazda z nasionami - czy też jakieś nadpsute kawałki?
    trzeba wycinać szypułkę z nasionami, bo łuska zawiera garbniki, chroniące przed
    gniciem, o gorzkim smaku.

  • 10. Data: 2022-09-15 16:11:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wycinasz gniazda z nasionami - czy też jakieś nadpsute kawałki?
    polecam nie wyrzucać pestek tylko nazbierać konkretny słoik i zrobić
    pestkówkę:D