  • 11. Data: 2022-09-15 18:11:48
    Temat: Re: [NTG] sok jabłkowy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Wycinasz gniazda z nasionami - czy też jakieś nadpsute kawałki?
    Jedno i drugie a także wycinam ogonki i "muszki".
    Jacek

  • 12. Data: 2022-09-15 20:19:05
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 15.09.2022 o 07:35, Jacek pisze:

    > Ja w ostatnią sobotę przerobiłem na wyciskarce 20 kg (liczę tylko to, co
    Jaka wyciskarka, jaki model?
    > trafiło do wyciskarki, bez tych kawałków jabłek, jakie wyciąłem). Zajęło
    > mi to 4 godziny razem z myciem sprzętu i sprzątaniem po robocie. Soku
    > wyszło 12 litrów."Mój" przelot przez sokownik to 2h do 2.5h, ale biorąc pod uwagę
    warunki
    (działka, dojazd, dostęp do wody dopiero od 16:00) to na razie wychodzi
    mi jeden przelot dziennie i ok. 12l w ciągu 3 dni. Czyli słabo :(
    > W sokowniku 1 wsad robię 1 - 1,5 godziny, więc nie jest aż tak dużo
    > wolniej, a sok dużo fajniejszy i nie fermentuje od razu.
    Po pierwsze primo: podgrzewam przed rozlaniem do słoików a po drugie
    primo, po sfermentowaniu cydr wyjdzie :) (też lubię).

    I zbiorczo reszcie:
    50-80l soku to nie jest dużo, akurat tyle, aby do przyszłych zbiorów
    starczyło;
    nie mam czasu na kupno prasy ani miejsca na jej przetrzymywanie, choć
    jest to ciekawa opcja (może przyszły rok?);

    > Jacek

    Kamil

  • 13. Data: 2022-09-15 21:19:33
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.09.2022 o 20:19, Kubuś Puchatek pisze:

    > Jaka wyciskarka, jaki model?
    Panasonic MJL700KXE

> [...]
    > nie mam czasu na kupno prasy ani miejsca na jej przetrzymywanie, choć
    > jest to ciekawa opcja (może przyszły rok?);

    Dziś właśnie była próba robienia soku z winogron na tej wyciskarce i
    niestety nie radzi sobie - za dużo twardych pestek i ogonków.
    Prasa to jest dobra opcja, ale koszt porównywalny z wyciskarką, no i nie
    mam tyle miejsca w chałupie, żeby jeszcze jeden gadżet postawić.
    Jacek

  • 14. Data: 2022-09-15 21:33:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 18:11 Jacek <k...@a...com> pisze:

    > Jedno i drugie a także wycinam ogonki i "muszki".
    > Jacek

    Ja nic nie wycinam, przepoławiam tylko jabłka aby zobaczyć czy nie zepsute.

    TG