  • 11. Data: 2019-10-09 16:13:49
    Temat: Re: Oceplenie nasypowe
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Baczek napisał

    > Dla myszy jest różnica granulat czy wełna w płytach?
    > Miałem myszy w wełnie w płytach, pewnie będę miał i tu.

    W płytach myszy będą drążyć tunele i budować gniazda, w granulacie już nie,
    oczywiście jeśli mają dostęp to pewnie mogą tam pobuszować, ale dziur nie
    narobią.
    Myszy nie jedzą sieczki, wełny i minerałów.
    Zresztą można zastosować perlit,, wtedy wątpię żeby tam nawet myszy
    buszowały a perlit jest połowę tańszy od wełny i styropianu. Ocieplenie
    nasypowe bardzo prosto nasypuje się na podłogi, stropy i między ściany w
    domach murowanych, ale nie wiem jak to się je nasypuje w ściany domów
    szkieletowych, bo pustka jest tymi łatami rozdzielona i może być problem.

  • 12. Data: 2019-10-09 17:17:19
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    A nie powinno się tej sieczki mieszać z wapnem?

  • 13. Data: 2019-10-10 00:48:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.10.2019 o 16:13, SpiskowyMocny pisze:

    > Myszy nie jedzą sieczki, wełny i minerałów.

    Myszy jedzą wszystko. Prawie. A jeśli nawet nie zjedzą
    to poszatkują na drobno i z sieczki zrobią sieczkę.
    Drobniejszą. Lepsze od nich są tylko szczury, ale to
    już smakosze, potrafiące obrać ze smakowitej izolacji
    kable pod napięciem.

  • 14. Data: 2019-10-10 09:20:29
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > A nie powinno się tej sieczki mieszać z wapnem?

    Nie potrzeba za wapnem, wystarczy z rzadką gliną.
    Tyle, że wymaga to dużo pracy.O tym, że bywają okolice bez gliny już nie
    wspomnę...
    Pozdro.abomito

  • 15. Data: 2019-10-11 18:11:21
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    collie napisał:

> [...]
    > Drobniejszą. Lepsze od nich są tylko szczury, ale to
    > już smakosze, potrafiące obrać ze smakowitej izolacji

    Myszy sieczki na pewno nie jedzą, przynajmniej tej ze słomy żytniej.
    Nawet jak sieczkę przegryzą to jej objętość się nie zmieni, więc nic się nie
    stanie, w przeciwieństwie do styropiany, który po przegryzieniu praktycznie
    zanika.
    Zresztą myszy sobie nawet z betonem poradzą, więc podstawa to czystość i
    porządek, wtedy myszy się nie zalęgną.

  • 16. Data: 2019-10-11 18:14:11
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    abomito napisał:

    > Nie potrzeba za wapnem, wystarczy z rzadką gliną.
    > Tyle, że wymaga to dużo pracy.O tym, że bywają okolice
    > bez gliny już nie wspomnę...Pozdro.abomito

    Sieczka żytnia wystarczy sama, bez wapna.
    A w jakim celu miesza się ją z wapnem?
    Cy to się robi na mokro, czy na sucho?
    Natomiast słomę z gliną miesza się na mokro na tynki wewnętrzne a nie do
    ocieplenia.

  • 17. Data: 2019-10-11 21:08:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.10.2019 o 18:11, SpiskowyMocny pisze:

    > Zresztą myszy sobie nawet z betonem poradzą, więc podstawa to czystość i porządek,
    > wtedy myszy się nie zalęgną.

    Tak, tak - myszy biorą się z brudu. Suwerenie.

  • 18. Data: 2019-10-12 06:11:24
    Od: e...@g...com

    Porzundek to podstawa Spiskowy

  • 19. Data: 2019-10-13 21:53:33
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.

    > Natomiast słomę z gliną miesza się na mokro na tynki wewnętrzne a nie do
    > ocieplenia.

    Każdą słomę mieszało się z gliną, aby powstawała polepa, po której dało się
    chodzić.Poza ty starzy mawiali, że h... wie, czy myszy jedzą słomę czy nie,
    ale na pewno w nią paskudzą i wtedy izolacja capi niemożliwie.Zresztą-
    myszy również nie jedzą styropianu, ale kiedyś zrobiły gniazdo w środku
    dużego bloku , około 120X120X120 cm . Ale to była radocha! A jaki smród!
    A co do reszty - nie tynki, tylko całe ściany- robiło się trochę inną
    techniką. Znam resztki takiej lepianki. Zbudowana została przed II wojną
    ( bo coś ją trafiło- podobno bomba), od ponad 15 lat bez dachu, tylko
    resztki ścian- ale stoi. Przyzwyczaiła się...

  • 20. Data: 2019-10-14 14:10:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy wełna szklana nie odstrasza gryzoni?
    Wbija się przecież w skórę niemożebnie.

    -----