  • 1. Data: 2019-10-08 20:34:01
    Temat: Oceplenie nasypowe
    Od: "piskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Dlaczego u nas praktycznie nie stosuje się ocieplenia nasypowego, SPISEK?
    Ocieplenie nasypowe, popularne w stanach, chociaż nie wiem co oni tam sypią,
    pewnie celulozę, u nas praktycznie nie istnieje. Materiał ocieplenia
    nasypowego jest znacznie tańszy w porównaniu do tradycyjnego styropianu, czy
    wełny mineralnej a sypanie ocieplenia jest znacznie prostsze, tasze i
    szybsze od jego układania.
    Jako materiał mamy duży wybór, od granulek styropianowych i wełnianych, po
    celulozę, oraz perlit, czy keramzyt
    Co sądzicie o takim ociepleniu?

  • 2. Data: 2019-10-08 22:24:43
    Temat: Re: Oceplenie nasypowe
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-08 o 20:34, piskowyMocny pisze:
> [...]
    > prostsze, tasze i szybsze od jego układania.
    > Jako materiał mamy duży wybór, od granulek styropianowych i wełnianych,

    Właśnie wyszedłem z pod prysznica po rozkładaniu granulatu wełny.
    Więc chyba się u nas stosuje. Chyba, że jestem jedyny, ale w firmie
    gdzie kupowałem, widziałem większe ilości.

  • 3. Data: 2019-10-08 22:31:16
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Też fragmentem robiłem, tanio raczej nie było. Wełna granrock czy coś takiego.

    b.

  • 4. Data: 2019-10-08 22:42:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 8.10.2019 o 22:24, Baczek pisze:

    > Właśnie wyszedłem z pod prysznica po rozkładaniu granulatu wełny.

    Spod. Ale miło, że są jeszcze wśród budowlańców ludzie dbający
    o faunę domową - szczególnie gdy idzie zima - a nie kierujący się
    rustykalną zasadą, że chłop żywemu nie przepuści. Pod podłogą.

  • 5. Data: 2019-10-09 00:45:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.10.2019 20:34, piskowyMocny wrote:
    > Jako materiał mamy duży wybór, od granulek styropianowych i wełnianych,
    > po celulozę, oraz perlit, czy keramzyt
    > Co sądzicie o takim ociepleniu?

    Trzy razy wymieniłeś to samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2019-10-09 01:01:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    ?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-10-09 09:51:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2019 01:01, Marcin Debowski wrote:
    > ?

    Przepraszam, pomylił mi się wątek :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2019-10-09 14:39:17
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-08 o 22:42, collie pisze:

    > Spod. Ale miło, że są jeszcze wśród budowlańców ludzie dbający
    > o faunę domową - szczególnie gdy idzie zima - a nie kierujący się
    > rustykalną zasadą, że chłop żywemu nie przepuści. Pod podłogą.

    Ja jeszcze starej daty jestem, z czasów jak "z pod" było poprawne ;)
    Ale o co chodzi z tą fauną, to nie wiem.

  • 9. Data: 2019-10-09 15:46:07
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.10.2019 o 14:39, Baczek pisze:

    > Ja jeszcze starej daty jestem, z czasów jak "z pod" było poprawne ;)
    > Ale o co chodzi z tą fauną, to nie wiem.

    Stary, ale jary zatem, gdyż forma "z pod" obowiązywała do 1936
    roku. A co do fauny - myszy i inne szczury uwielbiają takie
    ekologiczne zasypki. Nocowaliśmy (z żoną) kiedyś na Dolnym
    Śląsku w stuletnim , poniemieckim domu pod Jelenią Górą.
    W nocy żonę obudziły (a żona mnie) jakieś dziwne dźwięki
    dochodzące z góry, a nad nami był tylko ogromny strych.
    Rano gospodarz objaśnił nas, że to myszy harcują w zasypce
    nad sufitem, którą Niemiec sporządził z sieczki. Gdy to
    żona usłyszała, o kolejnym noclegu nie było już mowy, gdyż
    gospodarz podchodził do sprawy filozoficznie: "myszy też
    chcą żyć". Ponoć nie wchodziły na pokoje, gdyż tam szwendało
    się dwóch urodzonych morderców na czterech łapach.

  • 10. Data: 2019-10-09 15:53:09
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-09 o 15:46, collie pisze:

> [...]
    > chcą żyć". Ponoć nie wchodziły na pokoje, gdyż tam szwendało
    > się dwóch urodzonych morderców na czterech łapach.

    Dla myszy jest różnica granulat czy wełna w płytach?
    Miałem myszy w wełnie w płytach, pewnie będę miał i tu.