  • 1. Data: 2018-03-18 13:40:58
    Temat: Ocieplenie stropu poddasza nieużytkowego
    Od: Marek <f...@f...com>

    Dach będzie nieocieplony, jakie powinno być ocieplenie takiego
    stropu? Posadzka stropu chce żeby miała wylewkę. Czy 20 cm styropianu
    jesylt wystarczające (folia+2x10 styro na zakładkę+folia+wylewka)?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-03-19 06:13:13
    Temat: Re: Ocieplenie stropu poddasza nieużytkowego
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 13:40, Marek pisze:
    > Dach będzie nieocieplony, jakie powinno być ocieplenie takiego stropu?
    > Posadzka stropu chce żeby miała wylewkę. Czy 20 cm styropianu jesylt
    > wystarczające (folia+2x10 styro na zakładkę+folia+wylewka)?

    Dając z obu stron przegrodę nieprzepuszczającą parę wodną - narażasz się
    na kłopoty.
    Przy ocieplaniu styropianem - folia wydaje się zupełnie zbędna.

    --
    MN

  • 3. Data: 2018-03-19 14:26:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 13:40, Marek pisze:
    > Dach będzie nieocieplony, jakie powinno być ocieplenie takiego stropu?
    > Posadzka stropu chce żeby miała wylewkę. Czy 20 cm styropianu jesylt
    > wystarczające (folia+2x10 styro na zakładkę+folia+wylewka)?

    Ja dałem 20cm (4x5 na zakład) i OZC pokazuje że tędy ucieka ~30%, ale
    absolutnych wartościach rachunków nie wydaje się to dużo.

    Foli nie dawałem. Bo na na mój rozum, folia zabezpiecza parter przed
    gruntem. A na poddaszu to gruntu nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2018-03-19 14:33:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 14:26:33 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Foli nie dawałem. Bo na na mój rozum, folia zabezpiecza parter przed
    > gruntem.
    Przed czym dokładnie?
    Tak folia może przysporzyć sporo kłopotów(przy zalaniu chociażby) a korzyści nie
    wnosi praktycznie żadnej

  • 5. Data: 2018-03-19 15:21:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 14:33, Kris pisze:
    > Przed czym dokładnie?

    Przed wilgocią z gruntu. Na tej samej zasadzie, producenci paneli
    zalecają folię na posadzkę pod panele?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-03-19 15:44:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 15:21:43 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Przed wilgocią z gruntu.
    A niby skad ona tam?
    Pomijając specyficzne przypadki to najczęściej poziom chudziaka jest wyżej od poziomu
    gruntu wokół domu a i grunt pod posadzką wymieniony na piach/żwir czy co tam się
    daje. I jest tam sucho jak pieprz.
    A jak się coś wyleje, rozleje, pęknie to przez taką folie na chudziaku robi się mega
    kłopot/

    >Na tej samej zasadzie, producenci paneli
    > zalecają folię na posadzkę pod panele?

    Producenci to zalecają folie nawet na pietrach przecież;)

  • 7. Data: 2018-03-19 16:25:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Mar 2018 14:26:31 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Foli nie dawałem. Bo na na mój rozum, folia zabezpiecza parter
    > przed
    > gruntem. A na poddaszu to gruntu nie ma.

    No właśnie, znakazlem w sieci porady, żeby dawać, żeby wilgoc że
    strychu nie wlazila w strop....

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-03-19 16:30:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 15:44, Kris pisze:
    > A jak się coś wyleje, rozleje, pęknie to przez taką folie na chudziaku robi się
    mega kłopot/

    Jakby nawet nie było foli pod styropianem, to ciągle jest srebrna folia
    pod wylewką.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-03-19 16:36:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 16:25, Marek pisze:
    > No właśnie, znakazlem w sieci porady, żeby dawać, żeby wilgoc że strychu
    > nie wlazila w strop....

    Ja póki co nie mam podbitki, skosów też nie ocieplam więc tam "trochę
    przewiewnie" na razie mam. Patrząc po sobie, to ja bym się plamy na
    suficie nie spodziewał, chyba że wiadro z wodą by mi się na strychu
    rozlało.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-03-20 21:50:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 16:30:41 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Jakby nawet nie było foli pod styropianem, to ciągle jest srebrna folia
    > pod wylewką.

    Jak ktoś lubi na gadżety kasę wydawać to taką folie daje
    Nic ona nie wnosi do działania podłogówki, podziurawiona jet spinkami od mocowania
    rur ale sen miłośnika rzeczy niepotrzebnych spokojniejszy
    Czu to nie Ty pisałeś o elektrozaworach w każdym pomieszczeniu do sterowania
    ogrzewaniem podłogówką i buforze plus jeszcze jakiś "patentach"?