  • 1. Data: 2019-03-12 18:09:34
    Temat: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    Cześć,
    Trochę zaspałem w tym roku, ale na szczęście dane się zapisały.

    Dane za ostatni rok + historyczne do porównania:
    1) 04.03.2011 - stan podlicznika: 4570kWh (+4570kWh / 365 dni)
    2) 04.03.2012 - stan podlicznika: 8841kWh (+4271kWh / 366 dni - ok.
    1623PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    3) 04.03.2013 - stan podlicznika: 12978kWh (+4137kWh / 365 dni - ok.
    1654PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    4) 04.03.2014 - stan podlicznika: 17029kWh (+4051kWh / 365 dni - ok.
    1650PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    5) 04.03.2015 - stan podlicznika: 20173kWh (+3144kWh / 365 dni - ok.
    1380PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    6) 04.03.2016 - stan podlicznika: 23752kWh (+3579kWh / 365 dni - ok.
    1503PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    7) 04.03.2017 - stan podlicznika: 27856kWh (+4104kWh / 365 dni - ok.
    1805PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    8) 05.03.2018 - stan podlicznika: 31324kWh (+3468kWh / 366 dni) - ok.
    1530PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
    9) 05.03.2019 - stan podlicznika: 34982kWh (+3658kWh / 365 dni) - ok.
    1600PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)

    Dodatkowe koszty: przegląd pompy 200pln przed sezonem grzewczym.
    W domu trzymamy temp. 20-21 st., w łazienkach 22-24st.

    Grzane było: 140mkw - parter 78m2 + poddasze (po podłodze 70m2, użytkowo
    ok. 60m2). Wysokość pomieszczeń na parterze - 2,6m, na poddaszu 2,55m,
    ścianka kolankowa 0,75m, nachylenie dachu 40st.
    Pompa ciepła powietrze-woda: Altherma 8,4kW, ogrzewanie podłogowe w
    całym domu. Temperatura zasilania podłogówki 27 - 38st określana przez
    krzywą pogodową. CWU pobiera 5 osób, zużycie wody ciepłej znacznie
    wzrosło ostatnio (nastolatki) ;-).
    Ocieplenie - ściany 16cm E/S/W i 20cm N (styro z felcem, klejone pianą
    na ramkę); dach 30-36cm (Toprock); podłoga na gruncie 12cm (na zakładkę).
    Okna - 1,1 2-szybowe - większość od południa i zachodu.
    Dachowe - 2x Fakro
    Balkony - brak
    Położenie chatki: wschodnia WLKP.

    Pozdrawiam,
    yarecky.

  • 2. Data: 2019-03-12 21:07:19
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 18:09:38 UTC+1 użytkownik yarecky napisał:
    > Cześć,
    > Trochę zaspałem w tym roku, ale na szczęście dane się zapisały.

    Super że publikujesz, w tym roku braciak się będzie budował
    i się zastanawiam mocno czy by mu tam powietrzniaka nie wpakować
    zamiast gruntówki...

    > Dodatkowe koszty: przegląd pompy 200pln przed sezonem grzewczym.

    Ten przegląd daje coś? W sensie ktoś tam faktycznie zagląda
    w zakamarki i jakieś wnioski wyciąga?

    L.

  • 3. Data: 2019-03-12 21:25:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 21:07:21 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > zamiast gruntówki...

    > Ten przegląd daje coś? W sensie ktoś tam faktycznie zagląda

    ja to sie zawsze obawiam ze po rozkręceniu sprzęta przez serwisanta jakies uszczelki
    sie potem nie spasują itp
    Tam gdzie trzeba czyścić, smarować to jeszcze - ale rozbierac sprawne, co to to
    nie.

    Ale wyniki z tej pompy są zacne.

    b.

  • 4. Data: 2019-03-13 06:24:39
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 12.03.2019 21:25, Budyń wrote:

> [...]
    uszczelki sie potem nie spasują itp
    > Tam gdzie trzeba czyścić, smarować to jeszcze - ale rozbierac sprawne, co to to

    Przegląd polega w sumie na myciu wentylatora i chłodnicy - zawsze jakieś
    pyłki i śmieci się tam znajdą, oraz sprawdzeniu czujnikiem szczelności
    układu i połączeń.
    Przegląd roczny jest też wymagany w okresie gwarancji pompy - taka
    polityka producenta. Na szczęście nic nie rozkręcają w instalacji, bo
    też bym się obawiał ;-)

    > Ale wyniki z tej pompy są zacne.

    Zacne - u mnie nie było jak montować pompy gruntowej, dlatego pojawiła
    się powietrzna. Jeśli ktoś ma działkę i może ją przeryć, to pewnie
    gruntowa jest trochę tańsza w eksploatacji i dłużej podziała, zobaczymy
    jak długo u nas będzie ok.

    > b.
    yarecky.

  • 5. Data: 2019-03-13 08:05:24
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Zacne - u mnie nie było jak montować pompy gruntowej, dlatego pojawiła

    Żebym dobrze zrozumiał płacisz 1600zł i masz w tym ciepło w zimie
    i ciepłą wodę w lecie?

  • 6. Data: 2019-03-13 08:26:51
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 21:07:21 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ten przegląd daje coś? W sensie ktoś tam faktycznie zagląda
    > w zakamarki i jakieś wnioski wyciąga?

    mój instalator powiedział ze przeglądów nie robi bo mnie nie będzie naciągał na kase.
    Mam tylko raz w roku filtr wyczyścić i jednostkę zewnętrzną. Filtr zamontował tak by
    był łatwy dostęp (nie trzeba rozkręcać jednostki wew bo tam oryginalnie jest
    zamontowany filtr). Mowił jak coś będzie nie tak to błędy wyskoczą.

    uciu

  • 7. Data: 2019-03-13 08:37:54
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 13.03.2019 08:05, Bolko wrote:

    > Żebym dobrze zrozumiał płacisz 1600zł i masz w tym ciepło w zimie
    > i ciepłą wodę w lecie?

    Si :-)
    Jako backup kominek - użyty 5-6 razy w tym roku, w tym raz jak byliśmy
    odcięci na dobę od elektryczności.
    W kolejnej chacie kominka bym już nie robił, bo tylko miejsce zajmuje...

    yarecky.

  • 8. Data: 2019-03-13 12:23:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Mar 2019 08:37:54 +0100, yarecky <n...@o...pl> wrote:
    > Si :-)

    I jaka temperatura w domu? 17? :)

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-03-13 12:29:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2019 12:23:18 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > I jaka temperatura w domu? 17? :)

    A przeczytałeś posty Yareckiego do końca czy tylko z przyzwyczajenia głupia wstawkę
    dałeś?

  • 10. Data: 2019-03-13 14:48:20
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 13 marca 2019 12:29:30 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A przeczytałeś posty Yareckiego do końca czy tylko z przyzwyczajenia głupia wstawkę
    dałeś?

    to ja też zapłaciłem 1600zł za CWU i CO
    tylko że
    grzanie gazem i mieszkanie 50m2 na drugim piętrze

    sorry ale mi to wygląda na właściciela passata który musi odlewać z baku
    jak samochodem jedzie