  • 1. Data: 2023-01-09 20:48:08
    Temat: PILNE !!!!! Uwaga na termosy gotujące wodę DEERMA
    Od: a a <m...@g...com>

    Mam dwa takie, biale i podłącza się je do prądu kablem z wtykiem typu koniczynka.

    Jeden dziala bez zarzutu, gotuje się wyłacza
    a drugi ma uszkodzony termostat i temperatura skacze 80C, 90C, 95C i znów 87C i 90C

    Dlatego zagotowalem wodę w tym sprawnym i wlalem do drugiego i pokazął temperature
    80C.

    Wlaczyłem gotowanie i temperatura rośnie do 100C
    i woda się gotuje a termos się nie wyłacza.

    Gdyby go pozostawić, to będzie się oda gotoała dlugo, a ciśnienie wewnątrtz roslo,
    rosło aż para znajdzie ujście i rozerwie nakrętkę bo tam najslabszy element, czyli
    zawóre plastikowy

    Da się zatem gotować bez zakrętki bo widac, że woda zagotowana i przycisk dotykamy
    aby wyłączył dalsze gotowanie.

    Ale ryzyko wielkie, gdy ktoś pozostawi na gotowaniu i odejdzie

    Czyli wadliwy projekt, wadliwe wykonanie, bo termostat zawsze się może uszkodzic, a
    ciśnienie nie wyłącza jak w czajniku elektrycznym, bo nie ma ujścia pary

    Termos stalowy, zatem wytrzyma duże ciśnienie, ale najslabsza jest zakrętka bo tam
    plastikowy korek i guma,

    Odchylilem gumę z gory korka i są 2 śruby, ale nie będę dalej odkręcal i sprawdzał
    pod jakim ciśnieniem wyrwie ten wciskowy przycisk do upuszczania pary po zagotowaniu.

    \Ale z uszkodzonym termostatem gotuje, ale musi termos byc otwarty, bo nie kończy sam
    gotowania i się n ie wyłącza

    Czyli dziala jak grzalka do gotowania herbaty w szklance.

    Jak pozostawimy to wygotuje cała wodę, potem grzałka się moccno rozczerwieni, pęknie
    szklanka i spali się grzałka.

  • 2. Data: 2023-01-10 15:24:07
    Temat: Re: PILNE !!!!! Uwaga na termosy gotujące wodę DEERMA
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 9 January 2023 at 20:48:09 UTC+1, a a wrote:
> [...]

    > Czyli dziala jak grzalka do gotowania herbaty w szklance.
    >
    > Jak pozostawimy to wygotuje cała wodę, potem grzałka się moccno rozczerwieni,
    dodam, ze ten z uszkodzonym termostatem, nigdy sie nie wyłącza, a podawana
    temperatura wody podczas gotowania, nigdy nie osiąga 100 stopni i temperatura skacze:
    95, 80, 90
    a woda się gotuje bez przerwy

    Układ wyłączania zasilania grzałki się aktywuje, gdy pojawi sie prezez pewien czas
    odczyt 100 C na wyswietlaczu, albo gdy dotknę dotykowego przycisku pod wyświetlaną
    temperaturą.

    Co radzicie ?
    wyrzucić ?
    Czy pamiętać i zawsze wodę gotowac bez zakrętki

    Zakrętki szkoda wyrzucac, bo kabel zasilający 230V mieści się do środka i wtedy mozna
    zamknąć wystudzony termos i kabla nie zgubić