  • 1. Data: 2018-07-23 19:37:54
    Temat: Problem - jak wzmocnić deskę w łóżku
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Pęka mi deska w łóżku. I tak idzie do wymiany, ale prowizorycznie chciałbym
    wzmocnić. Deska grubość ok. 3cm, szer. 5cm i jakąś tam długość ok. 2m.

    Najlepiej wzmocnić od dołu drugą deską (wcisnę o maks. grubości ok. 2,5cm) i
    przykręcić do tej pękającej?
    Rozglądałem się za jakimiś płaskownikami, ale w budowlanych ciężko o jakieś
    większe rozmiary. No i ta pękająca byłaby obciążona dodatkowym ciężarem.

    Czym radzicie wzmocnić na szybko?

  • 2. Data: 2018-07-23 19:44:43
    Temat: Re: Problem - jak wzmocnić deskę w łóżku
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.07.2018 o 19:37, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > większe rozmiary. No i ta pękająca byłaby obciążona dodatkowym ciężarem.

    Przykręć do tej deski od spodu drugą deskę, ale nie na płask, tylko
    pionowo tak, aby wyszedł z tego "teownik". Druga deska może być krótsza
    od starej, żeby nie było problemu z podparciem na końcach.
    Pomysł z płaskownikiem nie ma sensu.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-07-23 20:47:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-07-23 o 19:44, Jacek pisze:

> [...]
    > pionowo tak, aby wyszedł z tego "teownik". Druga deska może być krótsza
    > od starej, żeby nie było problemu z podparciem na końcach.

    Deska na sztorc i kobieta na płask każdy ciężar wytrzyma.

  • 4. Data: 2018-07-23 22:05:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-23 o 19:37, r...@k...pl pisze:
    > Czym radzicie wzmocnić na szybko?

    Z ciekawości: Ile masz lat i jakie wykształcenie?

    Nie żebym... Chcę uchronić swoje dziecko :-)

    PS. Mój ojciec po 70 lubi używać sznurka do wiązania słomy. Jak ładnie
    zaplącze (ma w tym wprawę) to takie "druciarstwo" potrafi długo
    wytrzymać :-)

  • 5. Data: 2018-07-23 22:35:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Jul 2018 19:44:43 +0200, w <pj546d$jhi$1@node1.news.atman.pl>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

    > Przykręć do tej deski od spodu drugą deskę, ale nie na płask, tylko
    > pionowo tak, aby wyszedł z tego "teownik". Druga deska może być krótsza
    > od starej, żeby nie było problemu z podparciem na końcach.

    Czemu na sztorc? I tak mam tylko ok. 2,5cm na grubość.
    Więc mogę dać 2,5x5cm na płask lub 2,5x1cm na sztorc (lub 2,5x2cm)

  • 6. Data: 2018-07-23 23:06:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 23.07.2018 o 19:37, r...@k...pl pisze:
    > Czym radzicie wzmocnić na szybko?

    Znajdź deskę calową gdzieś wokół domu - np. wyrwij z palety jak masz.
    Przetnij kątówką (lub innym dowolnym narzędziem) wzdłuż. Przykręć
    wkrętami (zwykłe, czarne do drewna) obie deski po bokach tej pękającej.

    Deskę trudniej złamać w poprzek włosa niż wzdłuż.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2018-07-23 23:35:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Jul 2018 23:06:22 +0200, w <pj5g0j$v1n$1@node1.news.atman.pl>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > wkrętami (zwykłe, czarne do drewna) obie deski po bokach tej pękającej.
    >
    > Deskę trudniej złamać w poprzek włosa niż wzdłuż.

    Niestety, mogę tylko od dołu.
    Z boku nie ma dojścia (tapicerka).

  • 8. Data: 2018-07-24 00:38:54
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Znajdź deskę calową gdzieś wokół domu - np. wyrwij z palety jak masz.

    WOW! Opad szczeny!
    I to się nazywa dobra rada :-))))

    --
    Kaczin

  • 9. Data: 2018-07-24 07:11:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.07.2018 o 22:35, r...@k...pl pisze:
    > Czemu na sztorc?
    Jak wyginasz linijkę, to łatwiej się zgina na płask, czy na sztorc???
    > I tak mam tylko ok. 2,5cm na grubość.
    Zaraz, zaraz, to to łóżko nie ma nóg i leży na podłodze?
    Jacek
    PS
    mam wrażenie, że jeden z nas jest idiotą

  • 10. Data: 2018-07-24 18:55:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Jul 2018 07:11:10 +0200, w <pj6cdg$p8l$1@node1.news.atman.pl>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

    > Jak wyginasz linijkę, to łatwiej się zgina na płask, czy na sztorc???

    A jeżeli linijka będzie grubości 2,5cm, to łatwiej zegnie się taka o szerokości
    2cm czy 5cm? Dla jasności - grubość to wymiar pionowy (z góry do dołu).

    > Zaraz, zaraz, to to łóżko nie ma nóg i leży na podłodze?

    Szuflada.

    > Jacek
    > PS
    > mam wrażenie, że jeden z nas jest idiotą

    Też tego nie wykluczam.