  • Data: 2021-07-21 13:35:46
    Temat: Re: Cieczka
    Od: collie <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wtorek, 20.07.2021 o 22:19, cockerel napisał:

> [...]
    nowskiego-zdjecia/ar/c1-10532820

    > czyzby nasz ptaszyna był obrzezany? ;-)

    Niekoniecznie. Żydzi łódzcy przed wojną, prócz budowy dla siebie
    pałaców oraz okazałych willi i luksusowych kamienic przy Piotrkowskiej,
    budowali też kamienice na wynajem dla gojów, już nie takie luksusowe.
    Stąd się wzięło funkcjonujące nie tylko w przedwojennej Łodzi
    powiedzenie: "Wasze ulice, nasze kamienice". Te podłej jakości kamienice
    - bez łazienek, ze sraczem w podwórku - nie budowano już oczywiście przy
    Piotrkowskiej, ale tam, gdzie place były tanie. Tak powstała m.in.
    słynna do dziś ulica Limanowskiego na Bałutach - popularnie zwana
    Limanką. Sławna podobnie jak Stalowa na Pradze w Warszawie,
    z "elementu".

    --
    Limanka. Tu morda nie szklanka
    (przysłowie łódzkie)