  • Data: 2019-12-27 17:57:27
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 27 grudnia 2019 15:44:23 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > VAT płacą wszyscy na końcu łańcuszka, ale tylko firmy/przedsiębiorcy
    > mają szansę go odzyskać, kasjerka z Biedronki już nie.

    Bo kasjerka z Biedronki nic nie wytwarza więc czemu miałaby mieć możliwość
    odliczeń? Ja sprzedając usług za np. 500k w miesiącu przy 200k kosztach
    WYTWARZAM usługi dzięki którym państwo ma 69k pln w budżecie.

    Czyli krótko mówiąc: moja firma istnieje = państwo ma z samego tylko vatu
    70k, a uwzględniając zusy srusy i dochodowy to ze dwa razy tyle. Moja firma
    nie istnieje = państwo ma 0.

    Więc zenkowe czepianie się, skąd inąd LEGALNEGO i zgodnego z prawem
    procederem, że moja żona jeździ "firmowym" samochodem do fryzjera jest
    nie dość, że głupie to przede wszystkim małostkowe i zwyczajnie żenujące.

    A porównywanie vatu jaki generują podobne do mojej (setki tysięcy!) firm
    do kasjerki z biedronki świadczy tylko i wyłącznie o totalnej niewiedzy
    jak zbudowane i skąd się biorą podatki. Ale nie dziwie się - chyba 70%
    ankietowanych kiedyś stwierdziło że oni w ogóle podatków nie płacą. Poziom
    wiedzy gospodarczej wśród Polaków szura o dno.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.