    Date: Thu, 23 Jun 2022 23:19:38 +0200
    Subject: Re: Jaka kosiarka?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: marios <d...@f...gd>

    W dniu 22.06.2022 o 20:04, Kubuś Puchatek pisze:
> [...]
    [ciach]

    > Ten NAC jak widzę jest już niedostępny a słabszy model (LE12-32-PI-J) ma
    > słabe opinie.
    > Rozważałem jeszcze NAC LE14-34-PI-G, ale że czas mnie gonił a alledrogo
    > proponuje DPD jako kuriera (mam nadzieję, że ich "kurierów" w moim
    > mieście wywalą na zbity pysk, a firma zbankrutuje), stanęło na Faworycie
    > ME34, wyglądającym zresztą identycznie (ten sam chińczyk składa?).
    >
    > Pozdrawiam i dziękuję za odzew.

    JużMasz.
    To ja tylko dodam do rankingu Makita ELM3711 (model gdzieś sprzed 3-4
    lat, na alle jest tylko jedna za 750), nowe modele 3320 jakieś fikuśne.

    Poprzednio też miałem chyba ELM3710 .. coś ELM37.., one wytrzymują tak z
    5-6 lat i silnik się pali (a może tylko jaki kondensator?) - ale
    podejrzewam, że to nie do końca wina kosiarki, tylko obsługujących, co
    to jak zatrzyma się na korzeniu i zamiast zaraz puścić włącznik, to
    duszą "na zwarciu" wirnik.

    Faworyt ma reg. wysokości, ale mnie wydaje się to zbędne, za to Makita
    jest lżejsza o te "chińskie", tandetne pałąki.

    Od razu _nie_ podoba mi się w Faworycie włącznik - jest po jednej
    stronie i nie można przy kombinacjach w kątach zwyczajnie zmienić sobie
    chwyt, tylko trzeba prawą trzymać na włączniku.

    Wentylator w makicie nie jest osłonięty, Faworyt chyba jest w
    zagłębieniu (nie widać dokładnie) i podejrzewam że trawa tam będzie się
    napychała i ciężko to będzie wygrzebywać.

    No i w makicie plastiki są gładkie wewnątrz, a tu widzę jakieś
    kratkowanie - będzie trudniej czyścić - bo czasem wypada tam poskrobać
    trochę.

    Makitą czasem pokuszę się nawet kosić na mocno nierównym terenie, wręcz
    dołach, jest na tyle lekka, że daje radę tam gdzie wypada raczej już
    podkaszarką to zrobić.