  • 1. Data: 2022-06-21 18:18:22
    Temat: Jaka kosiarka?
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    Za tęczowy most odeszła moja kosiarka Bosch Rotak 32. Padło jedno
    łożysko, co pociągnęło za sobą inne zniszczenia. Pytanie, co w zamian?
    Kosiarka ma obsłużyć niewielki trawnik, w sumie ok 150 m2, ze sporą
    liczbą przeszkód terenowych (czyt. jakieś krzaczki, rabatki itp.), czyli
    nie za duża, w miarę lekka, czasami obsługiwana przez kobietę. Raczej
    indukcja i raczej coś bez paska/plastikowych zębatek. Cena do 800-900 pln.

    Pierwszy wybór to Stiga Combi 336c od VENOM_GARDEN z Allegro. Indukcja w
    nazwie i opisie aukcji! Google twierdzą jednak, że ten model indukcji
    nie ma. HECHT 1640? "Lekka" czyli 20 kg :(
    Może tani PARKSIDE PRM 1300? Jak się zepsuje, to wymiana na gwarancji w
    Lidlu jest (podobno) bezproblemowa. Wolałbym tego jednak nie testować.
    Inne, sprawdzone propozycje?
    Kamil

  • 2. Data: 2022-06-21 18:48:20
    Temat: Re: Jaka kosiarka?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 June 2022 at 18:18:44 UTC+2, Kubuś Puchatek wrote:
> [...]
    > Może tani PARKSIDE PRM 1300? Jak się zepsuje, to wymiana na gwarancji w
    > Lidlu jest (podobno) bezproblemowa. Wolałbym tego jednak nie testować.
    Tylko ekologiczna: koza lub owca

    ONZ zakaże spa.linowych kosiarek za rok, bo hałasuja i emitują spaliny i zatruwają
    środowisko
    i niszczą retencję deszczówki, która ratuje klimat przed ociepleniem do 50 C w
    Europie latem,
    z uwagi na wysokie cieplo parowania wody.

    Grunt zarośnięty wysoka trawą zatrzymuje 50% deszczówki przez tydzień

    Gdy spadnie 10 mm deszczu, to po tygodniu na 1 m2 pozostaje nadal 10 litrów wody
    a jak działka 500 m2 to jest to 5000 litrów wody, czyli duża cysterna

    Gdy wysokie krzewy dzikie, drzewa to retencja sie przedłuża o kolejny tydzień

    Trawnik wykoszony w upały stepowieje i zatrzymuje 10% desczówki

    czyli zaledwie 1 litr wody na 1 m2

    i dlatego wymaga codziennego podlewania aby ziemia nie zmieniła sie w twardy step.

    Zatem spalinowe kosiarki na zlom
    i tylko ekologia: czyli koza, owca

  • 3. Data: 2022-06-21 23:09:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2022 18:18:22 +0200, Kubuś Puchatek napisał(a):

> [...]
    > Może tani PARKSIDE PRM 1300? Jak się zepsuje, to wymiana na gwarancji w
    > Lidlu jest (podobno) bezproblemowa. Wolałbym tego jednak nie testować.

    Swego czasu u znajomych widywałem NAC.
    Podchodziłem trochę do tego jak do jeża, ale jednak też takie coś kupiłem.
    Dobre, działające, dużo części zamiennych można kupić - co dla mnie było
    bardzo istotne.

    Ja wybrałem LE16-38-PI-J.
    Najczęściej kobita kosi, czasem trawę prawie po pas, bo mnie się nie chce
    ;)
    Kupiona w marcu 2017, do tej pory dwa lub trzy razy ostrzyłem. Koszone jest
    kilkanaście arów.
    U mnie jedyna wada: trzeba dokręcać śruby od rączek (przy korpusie
    silnika), bo się luzują.
    Znajomi też nie narzekają.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-06-22 16:40:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Jun 2022 18:18:22 +0200, Kubuś Puchatek<k...@k...org> wrote:
    > Inne, sprawdzone propozycje?

    A musi być na przewód? Akumulatorowa nie? Ostatnio zakupiłem Echo z
    serii 58V (mam już piłę na te aku) i sprawdza się świetnie, ale chyba
    trochę za duża jak na 150m2... U siebie mam około 2000 i aby to
    oblecieć starczają 2 szt aku. Jest trochę droższa (1500) ale wygoda
    obsługi nieporównywalna z plątającym się kablem czy pierdzącą
    spaliną.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2022-06-22 20:04:08
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 21.06.2022 o 23:09, Adam pisze:

> [...]
    > kilkanaście arów.
    > U mnie jedyna wada: trzeba dokręcać śruby od rączek (przy korpusie

    Ten NAC jak widzę jest już niedostępny a słabszy model (LE12-32-PI-J) ma
    słabe opinie.
    Rozważałem jeszcze NAC LE14-34-PI-G, ale że czas mnie gonił a alledrogo
    proponuje DPD jako kuriera (mam nadzieję, że ich "kurierów" w moim
    mieście wywalą na zbity pysk, a firma zbankrutuje), stanęło na Faworycie
    ME34, wyglądającym zresztą identycznie (ten sam chińczyk składa?).

    Pozdrawiam i dziękuję za odzew.
    Kamil

  • 6. Data: 2022-06-22 20:10:36
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 June 2022 at 20:04:28 UTC+2, Kubuś Puchatek wrote:

> [...]
    > mieście wywalą na zbity pysk, a firma zbankrutuje), stanęło na Faworycie
    > ME34, wyglądającym zresztą identycznie (ten sam chińczyk składa?).

    koniec przerwy na reklamy

    koniec przerwy na reklamy

  • 7. Data: 2022-06-22 20:16:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.06.2022 o 16:40, Marek pisze:

> [...]
    > starczają 2 szt aku. Jest trochę droższa (1500) ale wygoda obsługi
    > nieporównywalna z plątającym się kablem czy pierdzącą spaliną.

    Akumulatorowe mają tą wadę, że po 2 latach trzeba szukać nowego
    akumulatora :) Wieczna skarbonka.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 8. Data: 2022-06-23 23:19:38
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 22.06.2022 o 20:04, Kubuś Puchatek pisze:
> [...]
    [ciach]

> [...]
    > mieście wywalą na zbity pysk, a firma zbankrutuje), stanęło na Faworycie
    > ME34, wyglądającym zresztą identycznie (ten sam chińczyk składa?).

    JużMasz.
    To ja tylko dodam do rankingu Makita ELM3711 (model gdzieś sprzed 3-4
    lat, na alle jest tylko jedna za 750), nowe modele 3320 jakieś fikuśne.

    Poprzednio też miałem chyba ELM3710 .. coś ELM37.., one wytrzymują tak z
    5-6 lat i silnik się pali (a może tylko jaki kondensator?) - ale
    podejrzewam, że to nie do końca wina kosiarki, tylko obsługujących, co
    to jak zatrzyma się na korzeniu i zamiast zaraz puścić włącznik, to
    duszą "na zwarciu" wirnik.

    Faworyt ma reg. wysokości, ale mnie wydaje się to zbędne, za to Makita
    jest lżejsza o te "chińskie", tandetne pałąki.

    Od razu _nie_ podoba mi się w Faworycie włącznik - jest po jednej
    stronie i nie można przy kombinacjach w kątach zwyczajnie zmienić sobie
    chwyt, tylko trzeba prawą trzymać na włączniku.

    Wentylator w makicie nie jest osłonięty, Faworyt chyba jest w
    zagłębieniu (nie widać dokładnie) i podejrzewam że trawa tam będzie się
    napychała i ciężko to będzie wygrzebywać.

    No i w makicie plastiki są gładkie wewnątrz, a tu widzę jakieś
    kratkowanie - będzie trudniej czyścić - bo czasem wypada tam poskrobać
    trochę.

    Makitą czasem pokuszę się nawet kosić na mocno nierównym terenie, wręcz
    dołach, jest na tyle lekka, że daje radę tam gdzie wypada raczej już
    podkaszarką to zrobić.

  • 9. Data: 2022-06-23 23:52:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 June 2022 at 23:19:43 UTC+2, marios wrote:

> [...]
    >
    > Makitą czasem pokuszę się nawet kosić na mocno nierównym terenie, wręcz
    > dołach, jest na tyle lekka, że daje radę tam gdzie wypada raczej już
    koniec przerwy na reklamy

    Makita się bardzo reklamuje, bo krach na rynku

    Zenki w Hameryce dokręcaja wiertarki Makity z z boku przedniego koła i robia
    elektryka
    b o taka bieda i nic sie nie sprzedaje, a firmy tona, upadają.

    Taki Melon codziennie piszczy, że Tesla zbankrutuje, bo nie ma produkcji, częsci, a
    koszty miliardowe w Europie a zysku tyle co w pysku i akcje szorują dno

    Krach wielki nadchodzi, jak 100 lat temu i 100 ml;n. bezrobotnych w Europie w ciągu 5
    lat

    Tylko koza bo da mleko i prądu nie zużywa i Brokselka da dotację na ekologię,
    bo trawę wyżre za frico i po cichu

  • 10. Data: 2022-06-24 08:19:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.06.2022 20:16, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Akumulatorowe mają tą wadę, że po 2 latach trzeba szukać nowego
    > akumulatora ? Wieczna skarbonka.

    Kosiarki czy kosy aż tak często się nie używa żeby (chyba) tyle cykli
    natłuc. Posiadaczy elektrycznych hulajnóg znam i przy codziennym
    używaniu w sezonie, faktycznie po roku akumulatory mają już ~połowę
    pojemności.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz