  • Data: 2010-03-07 12:40:39
    Temat: Re: Jaki jest pobór prądu
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-06 19:41, Andrzej Lawa wrote:

    > Masz 8 urządzeń pobierających nominalnie 50W - ile pobierają w sumie
    > policzysz przy pomocy działania znanego jako "mnożenie".

    To elementarne drogi Watsonie

    > Zdradzę ci też tajemnicę, że natężenie pobieranego prądu (mierzone w
    > amperach) pomnożone przez napięcie skuteczne (podawane w voltach) daje
    > pobieraną moc (wyrażaną w watach).

    To chyba 7 klasa starej podstawowki byla.
    Tam tez uczyli czym jest to napiecie/natezenie skuteczne (i jak to
    ugryzc, jak mowimy o "pradzie stalym")

    > I ostatnia podpowiedź: działaniem odwrotnym do mnożenia jest dzielenie.

    To juz 3 klasa starej podstawowki (a moze druga)

    > Jeśli nadal masz kłopoty - poszukaj w okolicy jakiegoś w miarę
    > przytomnego dzieciaka z gimnazjum - powinien ci dokładnie objaśnić te
    > wyrafinowane tajemnice zaawansowanej fizyki i matematyki ;->

    Hmm - gdzieniegdzie slysze glosy, jakoby prawo jazdy mialo byc wydawane
    okresowo, a pozniej obowiazkowe badania i egzamin w celu jego
    przedluzenia. Moze z matura powinno byc podobnie?

    Pozdro

    Maseł