  • 1. Data: 2022-03-19 19:42:29
    Temat: jak dotrzeć do głowicy baterii
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy ktoś z Was miał taką baterię (obsługuje 5 litrowy bojler zamontowany
    poniżej zlewozmywaka)
    https://photos.app.goo.gl/1oeHrGyzpbbGWuFT6
    i umiał wyjąć te plastikowe zatyczki, aby dostać się do głowic,
    żeby wymienić uszczelki?
    Te osłony to twardy plastik (czerwona, niebiecka) i są tak mocno
    wciśnięte, że nie ma je wyjąć.
    Ktoś wie jak to zrobić? Chętnie skorzystam z rady.

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    ,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

  • 2. Data: 2022-03-19 20:01:54
    Temat: Re: jak dotrzeć do głowicy baterii
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

> [...]
    > wciśnięte, że nie ma je wyjąć.
    > Ktoś wie jak to zrobić? Chętnie skorzystam z rady.

    Miałem kiedyś podobny poroblem. Pokonałem go wrażając między metal
    a plastik ostry szpikulec pod kątem 45 stopni. Szydło inaczej mówiąc.
    Plastik nie aż tak twardy, udało się przeprowadzić wydłub. Ale to
    może być połowa sukcesu. Zdarza się, że nawet po odkręceniu śrubki,
    pokrętło nie chce zejść z głowicy. Trzyma się na jakichś brudach
    czy produktach korozji.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2022-03-19 20:16:28
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > może być połowa sukcesu. Zdarza się, że nawet po odkręceniu śrubki,
    > pokrętło nie chce zejść z głowicy. Trzyma się na jakichś brudach

    Dziękuję. Da się to z powrotem włożyć?
    Może się okazać, że "fachowiec" zamontował mi coś niechodliwego,
    ze starych zapasów. I "niech się babcia cieszy". :-)

    Krycha.
    --
    ,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

  • 4. Data: 2022-03-19 20:42:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Dziękuję. Da się to z powrotem włożyć?
    > Może się okazać, że "fachowiec" zamontował mi coś niechodliwego,
    > ze starych zapasów. I "niech się babcia cieszy". :-)

    Da się. Ale to nie jest ifrastruktura krytyczna, pełni tylko rolę
    informacyjną, więc gdyby korek zniszczył się przy wydłubywaniu,
    to żadne zmartwienie. Lepiej tak, niż mieć cieknący kran.

    Nie wiem co zamontował "fachowiec", ale jeśli to coś ma uszczelkę,
    to ja i tak bym się tego pozbył. Oldskulowe zaworki z grzybkiem
    i uszczelkami, wiecznie cieknące, da się zastąpić nowoczesną głowicą
    ceramiczną. Taką mniej więcej:

    https://allegro.pl/oferta/glowica-ceramiczna-do-bate
    rii-1-2-cala-15-zebow-9289982059

    Przy zakupie należy zwrócić uwagę na liczbę ząbków osi do osadzania
    pokrętła, bo bywa różnie. Oraz na to, czy gwint jest wewnętrzny
    (do śrubki), czy zewnętrzny (do nakrętki). Albo kupić też nowe
    pokrętła. Poza tym każda taka głowica pasuje do każdej starej
    baterii.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2022-03-19 21:28:20
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > to ja i tak bym się tego pozbył. Oldskulowe zaworki z grzybkiem
    > i uszczelkami, wiecznie cieknące, da się zastąpić nowoczesną głowicą

    (...)

    Moje doświadczenia są inne. Kupiłam, za radą sprzedawcy, baterię do
    wanny z ceramicznymi głowicami - bo lepsze.
    Niewiele czasu minęło, gdy zaczęło przepuszczać.
    Wymieniłam głowice na te z uszczelkami i problemu nie mam od lat.
    Pozostał tylko problem z wajchą do prysznica. Jak korzystam z prysznica
    to trochę wody leci w kranie. Ale to tak zostało. Nie wiem nawet jak to
    zmienić, więc zostało z głowicą ceramiczną.
    Woda u mnie jest taka, że szybko odkłada się kamień.

    Krycha.
    --
    ,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

  • 6. Data: 2022-03-19 22:17:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Woda u mnie jest taka, że szybko odkłada się kamień.

    U mnie ceramiczne są wieczne. Tak, to kwestia wody.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2022-03-20 16:01:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-19 o 21:28, Krycha pisze:

> [...]
    > Niewiele czasu minęło, gdy zaczęło przepuszczać.
    > Wymieniłam głowice na te z uszczelkami i problemu nie mam od lat.

    U mnie też ciekną ceramiczne.

    > Pozostał tylko problem z wajchą do prysznica. Jak korzystam z prysznica
    > to trochę wody leci w kranie. Ale to tak zostało. Nie wiem nawet jak to
    > zmienić, więc zostało z głowicą ceramiczną.

    U mnie z kolei jest tak, że jak używa się kranu, to przy małym strumieniu
    zawsze część wody leci przez prysznic a jak się da duży wypływ w kranie,
    to wtedy przez prysznic nic się nie pcha. Ale to wina tych supernowoczesnych
    przełączników hydraulicznych bateria/prysznic. Działają czas jakiś potem
    kamień
    zniekształca ich założone parametry i funkcje.
    I niestety nie za wiele w handlu baterii z mechanicznym przełącznikiem.
    Tzn jakieś są , ale albo upośledzony projektant je wymyślił, bo brzydkie
    albo jakiś dizajnerski artysta, bo drogie :-)

  • 8. Data: 2022-03-22 22:17:27
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 20.03.2022 o 16:01, cef pisze:

    > Działają czas jakiś potem kamień
    > zniekształca ich założone parametry i funkcje.

    Kiedyś zainstalowałem baterie Grohe lub HansGrohe, a po kilku latach
    miałem dość walki z odkamienianiem. Kupiłem więc jakieś tanie, z
    popularnym, prostym przełącznikiem prysznicowym. Parę lat działa, a
    kiedy zaczyna się zacinać, wymieniam za kilkanaście złotych:
    https://allegro.pl/oferta/przelacznik-do-baterii-wan
    nowej-natrysku-prysznica-11686469233
    Dokładam tylko starą sprężynkę, żeby po zakręceniu kurka samoczynnie
    przełączał ze słuchawki na wylewkę.
    Głowice wymieniłem od razu na ceramiczne, ale takie od "Oras", otwierane
    nie 90, tylko 180 stopni. Mimo twardej, zasadowej wody, działają cały
    czas bez zarzutu. Pierwsze, jeszcze w ubiegłym wieku, przeciekały bardzo
    szybko, tak ze na ładnych parę czas mnie zniechęciły.

    --
    -
    Akarm