    Date: Tue, 22 Mar 2022 22:17:27 +0100
    Subject: Re: jak dotrzeć do głowicy baterii
    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 20.03.2022 o 16:01, cef pisze:

    > Działają czas jakiś potem kamień
    > zniekształca ich założone parametry i funkcje.

    Kiedyś zainstalowałem baterie Grohe lub HansGrohe, a po kilku latach
    miałem dość walki z odkamienianiem. Kupiłem więc jakieś tanie, z
    popularnym, prostym przełącznikiem prysznicowym. Parę lat działa, a
    kiedy zaczyna się zacinać, wymieniam za kilkanaście złotych:
    https://allegro.pl/oferta/przelacznik-do-baterii-wan
    nowej-natrysku-prysznica-11686469233
    Dokładam tylko starą sprężynkę, żeby po zakręceniu kurka samoczynnie
    przełączał ze słuchawki na wylewkę.
    Głowice wymieniłem od razu na ceramiczne, ale takie od "Oras", otwierane
    nie 90, tylko 180 stopni. Mimo twardej, zasadowej wody, działają cały
    czas bez zarzutu. Pierwsze, jeszcze w ubiegłym wieku, przeciekały bardzo
    szybko, tak ze na ładnych parę czas mnie zniechęciły.

    --
    -
    Akarm