-
Data: 2023-09-17 18:41:40
Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 17.09.2023 o 13:20, Myjk pisze:
> Sun, 17 Sep 2023 10:39:45 +0200, Pete
>
>> W dniu 16.09.2023 o 18:01, Myjk pisze:
>>> Fri, 15 Sep 2023 17:04:10 +0200, Pete
>>>
>>>> W dniu 15.09.2023 o 13:29, Myjk pisze:
>>>>> Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete
>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.
>>>>>>
>>>>>> Nope.
>>>>>> Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)
>>>>>
>>>>> A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
>>>>> to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
>>>>> niż cały silnik spalinowy z malucha.
>>>>
>>>>> Znaczy wiadomo że jest
>>>>> to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
>>>>> to jest po prostu silnik elektryczny.
>>>>
>>>> Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0
>>>> do niego przyczepionego.
>>>
>>> 16 z 125 to jest 10%? Ciekawe, ciekawe.
>>
>> bliżej 10 niż 20
>> No i dodatkowo musi popychać elementy silnika a nie jak w normalnym BEV
>> być na osi.
>
> I co to zmienia?
część mocy idzie na opory silnika i skrzy ni biegów.
> Dodaje to co ma najlepszego,
> czyli znaczny moment i to temat załatwia.
Dodaje, ale homeopatycznie.
>
>>> Powtarzam, te 16KM to jest ponad 50% mocy silnika w kaszlaku,
>>> poza tym to tylko wspomaganie przy przyśpieszeniu gdy
>>> w spaliniaku sprawność najbardziej kuleje.
>>>
>>>> BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?
>>>
>>> W BEV nie ma rozruszników.
>>
>> No tak, nie wiem dlaczego wpadło mi to BEV jako spalinowy.
>> Więc wiadomo ile KM ma rozrusznik w ICE?
>
> Wiadomo, bierze chwilowo (standardowo mniej niż sekundę)
> 200-600A w zależności od samochodu. W takim 1L gównie
> będzie ta dolna granica czyli 2,5KW -- czyli 3,5KM.
> Jakby wziać górną granicę przypadającą dla ogromnych
> silników, to niecałe 10KM.
>
>>>>>>>> Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.
>>>>>>>
>>>>>>> Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
>>>>>>> Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
>>>>>>> pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.
>>>>>>
>>>>>> Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
>>>>>> jakby jej nie było (patrz wyżej)
>>>>>
>>>>> To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
>>>>> najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
>>>>> problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.
>>>> Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze.
>>>
>>> Nie wiesz tego, bo zdaje się nie jechałeś równolegle spaliniakiem?
>>
>> Opieram się na deklaracji producenta. W końcu to on ma procedury do
>> jednolitego badania zużycia paliwa.
>
> I "bada" je tak, aby jak najlepiej wypaść.
No ba!
> A rzeczywistość na to, niemożliwe.
Eeee tam.
Napisali w hybrydzie 5.5l i mi tyle wyszło.
Nie mam podstaw, by nie wierzyć w 6.0l w ICE.
>
>>>> Baterii i mocy nawet nie wystarcza na wyjechanie
>>>> z garażu bez spalin. Więc po co to komu? :)
>>>
>>> Wystarcza aby skasować turbodziurę, poprawić przyśpieszenie,
>>> poprawić sprawność i zmniejszyć zużycie paliwa w spaliniaku.
>>> Myślisz dlaczego w spaliniakach "wyścigowych" zaczęli takie
>>> rozwiązanie stosować, dla zabawy?
>>
>> Oooo, a które to "wyścigowe" spaliniaki?
>
> Pierwsze z brzegu to F1, od lat mają wspomaganie elektrykami.
> Dość rzec że hybryda 1.6T wyciąga aktualnie 1000KM, gdy z wyjącego
> śmierdziela spalinowego 2.4 wychodziło raptem 760KM. O zużyciu paliwa
> nie wspomnę, no bo jak się ma obecne 40L/100 do minionej epoki w której
> silniki żarły nawet 190L/100.
Downsizing czyni cuda.
Natomiast pisząc o wyścigowych myślałem, że masz na myśli coś poważnego
typu WRC.
Albo chociaż coś cywilnego...
A Ty tu z popierdółkami z F1 (gdzie KERS powstał właśnie po to, żeby 1.6
nie zabiło wyścigów) wyjeżdżasz :)
>
>> To czasem jedyny sposób
>>> aby poprawić parametry, bo technologia spalinowa żeby to
>>> wyrównać wymagałaby poniesienia wielokrotnie większych kosztów.
>>
>> Ale po co wyrównywać?
>
> Przecież napisałem, żeby osiagi, których się klienci domagają w takich
> wypadkach, nie odstawały i jednocześnie nie kosztowały fortuny.
Klienci chcą V8 a nie miauczenia kotów.
>
>> Ktoś chce mieć bulgotanie V8, to mu do niczego
>> hybryda nie jest potrzebna.
>
> No to ponownie, ile by ten V8 nie bulgotał to nie osiągnie
> takich parametrów jak wtedy gdy dostanie wspomagającego
> kopa od elektryka.
Zamiast elektryka dodaje się nitro. Wystarczy :P
>
> Masz tu ostatnie porównanie tego o czym mówię, samochód czysto
> spalinowy z 8L W16 pod maską za 4 mln funtów zostaje prawie
> objechany przez czystego elektryka w cywilnej budzie, ze zwykłymi
> oponami, cięższego, wartego 135 tys. funtów, policzę Ci na szybko,
> że to blisko 30x mniej. Aż się dziwię że tego Bugatti nie zestawili
> z Rimacem, bo testowali go wcześniej i wychodzi że objechałby tego
> Chirona o ponad 1 sek. na 1/4 mili, kosztując 2x mniej. ;P
>
> https://www.youtube.com/watch?v=nyYukYVDeVw
>
> Trzeba się pogodzić z faktami, spaliniaki to gówno technologia jeśli
> chodzi o osiągane moce (w tym momenty) i ilość zużywanej energii.
> Jedyną ich zaletą jest szybkie "ładowanie", ale i to już jest
> generalnie rozwiązane.
Schodzimy z tematu. Mnie na przepychanki BEV/ICE nie naciągniesz :)
>
>>>>>>>> Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l
>>>>>>>
>>>>>>> No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
>>>>>>> akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
>>>>>>> czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
>>>>>>> takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
>>>>>>> gruzie.
>>>>>> No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
>>>>>> Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.
>>>>>
>>>>> No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
>>>>> znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
>>>>> czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
>>>>> jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.
>>>> No nie.
>>>> Hybryda wg producenta spala od 5.5l
>>>
>>> Przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej.
>>> Ile faktycznie spali więcej to by się okazało
>>> w teście równoległym.
>>
>> Ja nie muszę.
>> Producent to robi.
>
> Tymczasem powszechnie wiadomo, co powtórzę PONOWNIE, że producent
> pisze to co mu wygodne. Producentowi wcale nie zależy na tym aby
> wykazywać nadmierną oszczędność hybrydy, bo jak sam zauważyłeś,
> te hybrydy to dla producentów same kłopoty.
Interpretujesz sobie jak Ci wygodnie. Dla MHEV producent zawyża zużycie,
dla ICE zaniża, bo tak Ci pasuje do tezy. Bleeee.
>
>>>> BEV - od 6.0l.
>>>
>>> Wiesz co znaczy skrót BEV? Battery Electric Vehicle.
>>> Pewnie miałeś na myśli ICE.
>>
>> Zgadza się.
>>
>>>
>>>> Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
>>>> wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
>>>> wersję dostałem z wypożyczalni.
>>>
>>> No i chwalisz że nie zamulał, a nie zamulał i miał mniejsze spalanie dzięki
>>> temu silnikowi elektrycznemu.
>>
>> Przejedź się takim, to sprawdzisz, kiedy i w jakich okolicznościach
>> włącza się wspomaganie.
>
> Jak już pisałem, do spalin nie wsiadam, a tym bardziej do manuali.
Noooo, a PHEV to na wodór jest?
Co nie przeszkadza Ci kategorycznie się o nich wypowiadać
>
>> Najmniejsze to miał przy 90km/h na autostradzie, gdy jechał 100% na
>> benzynie a przy pełnym zbiorniku, zasięg wskazywał 920 km :P
>
> Tylko nic szczególnego z tej arytemtyki nie wynika,
> bo nie masz porównania do czystego spaliniaka.
No z tym samym silnikiem i prędkością będzie spalał tę samą ilość. A
nawet być może mniej, bo będzie lżejszy od MHEV.
>
>>> 17-letni gruz (a nawet 8-letnia "żaba" mojej
>>> żony) nijak takiej wartości nie osiągnie. Dzisiaj musiałem znowu się
>>> przejechać tą pierdziawką, głaskałem jak się dało, 7.5L spalanie na
>>> dystansie 10km.
>>
>> Zimny silnik, bez doładowania zapewne, to trzeba
>> lać więcej paliwa żeby się kręciło.
>
> Jaki zimny jak w powietrzu 29sC a na słońcu z 60.
> Nawet mi się kontrolka zimnego silnika nie zapaliła
> przy uruchamianiu.
Trzeba było zmierzyć temp płynu chłodzącego. Nie ma możliwości, żeby był
cieplejszy niż temp otoczenia.
A silnik ICE ma najlepszą sprawność powyżej 90C.
>
>>>> A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.
>>>
>>> I znowu, były ICE, ale Ty nim nie jechałeś dla porównania a tym bardziej
>>> równolegle aby sprawdzić jakie w identycznych warunkach było spalanie.
>> Ponownie powtórzę - producent to sprawdził.
>
> Ale ty nie sprawdziłeś.
>
>>> Tak się składa że ja jeździłem Outlanderem PHEV 2015 (teraz jeżdżę 2020),
>>> który generalnie konstrukcyjnie jest bardzo podobny (znaczy PHEV nie ma
>>> swojej płyty, ma po prostu dodaną baterię pod podłogę i "większy rozrusznik
>>> pod maską), z pewnością ma identyczny silnik spalinowy.
>>>
>>> Ale to PHEV na identycznej trasie w trybie HEV (czyli pusta bateria) miał
>>> zużycie paliwa ~3L mniejsze niż ICE. Fakt że bateria większa więc więcej
>>> mógł sobie ładować w optymalnych warunkach, pewnie więcej odzyskał z
>>> hamowania niż taki MHEV, ale to nie zmienia faktu że baterie i silniki
>>> elektryczne znacznie poprawiają sprawność spaliniaka.
>>>
>>
>> Ale ale. 2015 PHEV to 2.0 a 2020 PHEV to 2.4
>
> Ale ja piszę porównanie dla 2.0. Ten z nowszego modelu jest 2.4 ale ma tyle
> samo mocy co poprzedni 2.0 -- z tym że ma mniejszą emisję i jest jeszcze
> bardziej oszczędny w trybie HEV, bo lata w cyklu Atkinsona który idealnie
> nadaje się do pracy jako prądnica.
>
Wyżej pisałeś, że do spalinowego nie wsiadasz.
Ale powtórzę, Focus 1.0 jest o 0,5l więcej za MHEV.
Widać Mitsubishi potrafi lepiej zarządzać elektrykiem niż Ford :)
--
Pete
Następne wpisy z tego wątku
- 17.09.23 22:09 Jarosław Sokołowski
- 18.09.23 11:12 Myjk
- 18.09.23 12:43 Myjk
- 19.09.23 12:23 Jarosław Sokołowski
- 25.09.23 20:06 Budzik
- 26.09.23 07:59 Myjk
- 26.09.23 10:56 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alternatywni dostawcy prądu
- Czujniki czadu, dymu w domach, nie wykrywaj?��������������� gazu
- Piec hybrydowy
- https://stolenhistory.net/threads/19th-century-radium-heating-systems.1452/
- Pojemnik z radem jako ogrzewacz do stóp
- Nowość sprzed lat - Kominki opalane radem
- Superwood - drewno które ma o 50 proc. większą wytrzymałość na rozciąganie niż stal
- co jest fajne w Anglii
- Trawnika...
- 48-latka, pracując w urzędzie, przyjmował łapówki, a w zamian wydawał pozytywne decyzje administracyjne dotyczące gospodarowania odpadami.
- W tym urządzeniu ugotujesz wodę wszędzie. Bez podłączania do prądu
- Wielki smog w Watykanie Nadal palą węglem w piecach
- "Unia Europejska poważnie myśli o wprowadzeniu całkowitego zakaz importu gazu
- gazowe kuchnie są znacznie bardziej szkodliwe dla zdrowia, niż dotychczas sądzono
- tona telefonów komórkowych kryje ok. 3,5 kilograma srebra, 360 gramów złota i 280 gramów palladu.
Najnowsze wątki
- 2025-05-21 Alternatywni dostawcy prądu
- 2025-05-21 Czujniki czadu, dymu w domach, nie wykrywaj?��������������� gazu
- 2025-05-21 Piec hybrydowy
- 2025-05-21 https://stolenhistory.net/threads/19th-century-radium-heating-systems.1452/
- 2025-05-20 Pojemnik z radem jako ogrzewacz do stóp
- 2025-05-20 Nowość sprzed lat - Kominki opalane radem
- 2025-05-14 Superwood - drewno które ma o 50 proc. większą wytrzymałość na rozciąganie niż stal
- 2025-05-14 co jest fajne w Anglii
- 2025-05-13 Trawnika...
- 2025-05-13 48-latka, pracując w urzędzie, przyjmował łapówki, a w zamian wydawał pozytywne decyzje administracyjne dotyczące gospodarowania odpadami.
- 2025-05-13 W tym urządzeniu ugotujesz wodę wszędzie. Bez podłączania do prądu
- 2025-05-07 Wielki smog w Watykanie Nadal palą węglem w piecach
- 2025-05-06 "Unia Europejska poważnie myśli o wprowadzeniu całkowitego zakaz importu gazu
- 2025-05-03 gazowe kuchnie są znacznie bardziej szkodliwe dla zdrowia, niż dotychczas sądzono
- 2025-05-02 tona telefonów komórkowych kryje ok. 3,5 kilograma srebra, 360 gramów złota i 280 gramów palladu.