  • Data: 2023-09-18 12:43:23
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 17 Sep 2023 22:09:50 +0200, Jarosław Sokołowski

    > No jasne, bo jak wiadomo, gaz w Polsce ofiarnie wydobywają górnicy,
    > co zjeżdżają na szychtę do kopalni. Tam kilofem odłupują "kruszec"
    > od ściany na przodku i w balonikach wywożą na powierzchnię, gdzie
    > wpuszczają go w gazociąg.

    Przepraszam, myślałem że piszesz o krajowych źródłach
    węgla na rzecz opalania domowych kotłów węglowych,
    bo to w dyskusjach o ogrzewnictwie gazem często
    pojawiający się "argument', tj. dlaczego nie można
    grzać węglem skoro go mamy na wieki.

    No więc polskiego gazu by nie wysarczyło na domy,
    bo Polska zużywa rocznie 20mldm3 a wydobycie krajowe
    mamy na poziomie 4mldm3, przy czym to i tak nie ma
    znaczenia bo firmy korzystające z gazu są także
    polskie, to musiały by być wykuczone z użycia
    tylko żeby spełnić tezę.

    --
    Pozdor
    Myjk