  • Data: 2021-09-25 18:29:33
    Temat: Re: [OT] Dzisiaj Turów, a jutro co?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 25 września 2021 o 11:34:28 UTC+2 WS napisał(a):

    > czesi nie dali rady, to sami musza sie za nas zabrac ;)
    >
    > https://wpolityce.pl/gospodarka/567555-niemcy-wlacza
    ja-sie-do-sporu-o-turow-dwoch-na-jednego
    Na początku kariery politycznej Bismarck powiedział o Polakach że jeśli dać nam się
    rządzić samemu to się pozabijamy. Na koniec że jeśli pozwolić nam rządzić się samemu
    to bardzo szybko staniemy się mocarstwem. Mówił to w innych warunkach, ale bardzo się
    nie pomylił. Lewo zdobyliśmy niepodległość przyszło nam bronić się przed potęga
    militarna jako była Rosja sowiecka. Obroniliśmy się. Przez dwadzieścia lat
    niepodległości rozwinęliśmy się na tyle że gdyby nie współpraca bratnich narodów
    niemiec i zsrr mieliśmy sporą szansę na wygranie wojny obronnej w 1939 roku.
    Trzydzieści lat temu byliśmy państwem upadłym, bankrutem. Dzisiaj mamy jeden z
    nowocześniejszych przemysłów na świecie. Jesteśmy trzecim producentem żywności w
    Europie i trzynastym na świecie. Klimatycznie jesteśmy doskonale położeni. Jedynym
    następstwem globalnego ocieplenia będzie to że zbiory będziemy mieli dwa razy do
    roku. Wzrost dwutlenku węgla w atmosferze też nam w rolnictwie pomoże. Do tego mamy
    sporo surowców naturalnych i jesteśmy samowystarczalni energetycznie. Niemcy nie mogą
    sobie ze względów wizerunkowych pozwolić żeby pod ich bokiem wyrosło równorzędne im
    państwo. Energetycznie są w czarnej dupie. Z wyjątkiem węgla brunatnego przez który
    są jednym z największych trucicieli na świecie nie mają żadnych innych surowców
    energetycznych. Źródła odnawialne już przećwiczyli i doszli do wniosku że model jaki
    mają nie w pełni ich satysfakcjonuje. Przede wszystkim nie daje im bezpieczeństwa
    energetycznego które my mamy na pstryknięcie palcami. Niemieckie zabezpieczenie
    energetyczne, ale nie bezpieczeństwo, oparte jest na poddańczej współpracy z Rosją i
    liczeniu na to że nikomu z wrogów Rosji nie wpadnie do głowy pomysł uszkodzenia
    gazociągów jakie ostatnio zbudowali.