  • Data: 2015-02-22 16:39:31
    Temat: Re: Ogniwa solarne
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 11:47:34 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Patrzysz przez zbyt różowe okulary :)

    Ja wcale nie. Uwazam jednak, ze jest to alternatywa dla kogos, kto ma duzo
    wolnego czasu i jest w stanie go poswiecic na to zeby przygotowac sobie opal
    z takiej wierzby. Ja jak wiesz jestem zbyt wygodny na to i ogrzewam dom
    pompa ciepla przy ktorej nie trzeba ruszyc nawet palcem przez caly sezon zeby
    grzala ;)

    > Ile Ci zajęło czasu ręczne wycięcie tych 5-6 wierzb, które rosną u Ciebie?

    Samo sciecie to jakies 15 sekund bo pilarka spalinowa :D Pozniej jest
    troche wiecej zabawy w pociecie tego na mniejsze kawalki bo galazki sa cienkie
    i latwiej by to pewnie bylo ciac juz zwiazane w wieksza "wiazanke" :)

    > Teraz sobie pomyśl, że zaczynasz w listopadzie. Ile czasu Ci zajmie
    > ręczne wycięcie ponad 1 ha wierzby, popakowanie gałązek w pęczki,
    > przetransportowanie pod wiatę, ułożenie?

    Mysle, ze jezeli powaznie chcialbym to robic to zorganizowalbym sobie jakies
    "swojskie" narzedzie do ciecia tego na male kawalki w szybkim tempie. I
    na pewno nie kosztowaloby 150 tys pln :-)) Polak potrafi. Niemniej - nie
    chce, nie potrzebuje, nie mam nawet komina zeby jakis kociol / piec podlaczyc
    wiec to tylko czysto teoretyczne rozwazania :-)

    > Jak dobrze Ci pójdzie i
    > będziesz pracował po 8 godzin dziennie to do marca być może się wyrobisz.
    > Weź teraz pod uwagę, że nie popalisz jeszcze w tym roku tą wierzbą, bo
    > jest zbyt mokra i mogłaby doprowadzić do uszkodzenia pieca. Zanim
    > wrzucisz ją do pieca to musisz co najmniej rok czasu suszyć.

    Mysle, ze galazki srednicy 2-3cm przeschna w ciagu max paru tygodni :)
    To nie pniaki 30-50cm, ze musza schnac dwa lata tylko cienkie patyki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.