    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    Date: Sat, 2 Jan 2021 16:30:08 +0100

    W dniu 2021-01-02 o 16:00, P_P pisze:
    > Kiedyś była tu mowa o ogrzewaniu domu i padło na podłogówke jako jedyny
    > rodzaj ogrzewania.
    > Natomiast czytam fachowe porady i tam doradzaja mieszane ogrzewanie.
    >
    > "Rozkład temperatury w domu wyposażonego w ogrzewanie podłogowe wymaga
    > stosowania piecy niskotemperaturowych, które zapewnią temperaturę wody
    > wpływającej do instalacji na poziomie do 55 oC oraz 45 oC na powrocie. W
    > rezultacie, dla własciwej temperatury w domu oraz wydajnej pracy układu
    > grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z
    > grzejnikami i podłogowe."

    Bzdury, temat wielokrotnie poruszany tutaj, grzejniki się dodaje tylko
    gdy podłogówka musiałaby mieć zbyt wysoką temperaturę a tak się dzieje w
    źle ocieplonych domach.
    Jak dom jest zrobiony wg nawet 10 letnich norm to sama podłogówka
    wystarczy, wiem bo sam takie obliczenia robię. Grzejniki tylko
    komplikują instalację.
    Jedynie się daje tzw drabinki do łazienek ale one pełnią raczej rolę
    estetyczną niż grzejną.

    --
    Janusz