  • 1. Data: 2021-01-02 16:00:56
    Temat: Ogrzewanie domu
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Kiedyś była tu mowa o ogrzewaniu domu i padło na podłogówke jako jedyny
    rodzaj ogrzewania.
    Natomiast czytam fachowe porady i tam doradzaja mieszane ogrzewanie.

    "Rozkład temperatury w domu wyposażonego w ogrzewanie podłogowe wymaga
    stosowania piecy niskotemperaturowych, które zapewnią temperaturę wody
    wpływającej do instalacji na poziomie do 55 oC oraz 45 oC na powrocie. W
    rezultacie, dla własciwej temperatury w domu oraz wydajnej pracy układu
    grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z
    grzejnikami i podłogowe."

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2021-01-02 16:30:08
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-02 o 16:00, P_P pisze:
> [...]
    > rezultacie, dla własciwej temperatury w domu oraz wydajnej pracy układu
    > grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z

    Bzdury, temat wielokrotnie poruszany tutaj, grzejniki się dodaje tylko
    gdy podłogówka musiałaby mieć zbyt wysoką temperaturę a tak się dzieje w
    źle ocieplonych domach.
    Jak dom jest zrobiony wg nawet 10 letnich norm to sama podłogówka
    wystarczy, wiem bo sam takie obliczenia robię. Grzejniki tylko
    komplikują instalację.
    Jedynie się daje tzw drabinki do łazienek ale one pełnią raczej rolę
    estetyczną niż grzejną.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-01-02 17:02:38
    Od: budynPL <b...@g...com>

    sobota, 2 stycznia 2021 o 16:01:06 UTC+1 P_P napisał(a):
    > grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z
    > grzejnikami i podłogowe."

    jakies prehistoryczne opinie, stan na dziś: wystarczy podłogówka (przy w miarę nowym
    budownictwie)

    b.

  • 4. Data: 2021-01-02 17:14:28
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 2021-01-02 o 16:00, P_P pisze:
    /.../
    > Bzdury, temat wielokrotnie poruszany tutaj, grzejniki się dodaje tylko

    Słowo przeciwko słowu, a kto ma racje?
    https://www.instalacjebudowlane.pl/7662-23-53-jaka-p
    owinna-byc-maksymalna-temperatura-podlogi-grzewczej.
    html

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 5. Data: 2021-01-02 17:50:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-02 o 17:14, P_P pisze:
> [...]
    >

    > Słowo przeciwko słowu, a kto ma racje?
    > https://www.instalacjebudowlane.pl/7662-23-53-jaka-p
    owinna-byc-maksymalna-temperatura-podlogi-grzewczej.
    Uważasz że mam się przejmować opinią jakiegoś przypadkowego portalu?
    Napisałem Ci juz że liczę i wykonywałem podłogówki, np u siebie. To czy
    są potrzebne grzejniki czy nie wychodzi z obliczeń a nie widzimisię
    jakiegoś anonima z netu. Koniec. kropka.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-01-02 17:54:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    >

    > Słowo przeciwko słowu, a kto ma racje?
    > https://www.instalacjebudowlane.pl/7662-23-53-jaka-p
    owinna-byc-maksymalna-temperatura-podlogi-grzewczej.

    Przecież to ci dokładnie janusz_kk napisał.
    Tylko nie rozumiesz tematu.

  • 7. Data: 2021-01-02 18:09:33
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

> [...]
    > czy są potrzebne grzejniki czy nie wychodzi z obliczeń a nie
    > widzimisię jakiegoś anonima z netu. Koniec. kropka.

    To żaden argument, że Ty tak twierdzisz.
    W necie można poszukać wiele takich opini jak np. tu:
    https://www.techsterowniki.pl/blog/ogrzewanie-podlog
    owe-i-grzejnikowe-w-jednej-instalacji-czy-taka-wspol
    praca-jest-mozliwa
    Aby było jasne, nie podważam opinii że podlogowe jest lepsze (nie dlatego że
    Janusz tak pisze).

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 8. Data: 2021-01-02 18:54:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-02 o 18:09, P_P pisze:
    > Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    owinna-byc-maksymalna-temperatura-podlogi-grzewczej.
    html

    > To żaden argument, że Ty tak twierdzisz.
    No to juz możesz spadać na drzewo.
    EOT z mojej strony.

  • 9. Data: 2021-01-02 19:04:27
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    > No to juz możesz spadać na drzewo.
    > EOT z mojej strony.

    Pa ;->>

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 10. Data: 2021-01-02 19:18:19
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-02 16:00, P_P wrote:
> [...]
    > rezultacie, dla własciwej temperatury w domu oraz wydajnej pracy układu
    > grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z

    Myślę że skończyłbym czytać tą 'fachową' poradę po dotarciu do "w domu
    wyposażonego". A już nawet pomijając tą wpadkę pierwsze zdanie to jakaś
    brednia. Osobiście to na piecu mam 80 stopni, w podłogówkę idzie 30, na
    powrocie mam ponad 50, więc z tym "wymaga stosowania piecy
    niskotemperaturowych" to bym nie przesadzał...

    Ogrzewanie mieszane to (pomijając już wszystkie inne jego wady)
    niepotrzebna komplikacja jeżeli sama podłogówka wystarczy.