  • 1. Data: 2020-12-21 13:49:31
    Temat: Dołożenie wygodnych schodów na piętro
    Od: uciu <a...@g...com>

    Dom marterowy z poddaszem.
    Poddasze (częśc) prawdopodobnie bede przekształcał na mieszkalne piętro.

    Czysto teroetycznie (po pewnie potrzeba będzie jakiegoś inżyniera...do przeliczenia)
    gdzie najpiej zrobić schody....
    Stop monolit.
    1 w salonie - schpdy 1biegowe... wygodne
    2 dwubiegowe - wiąze się z rozwalenie wc i pralni (słabo troche)
    3 dwubiegowe ale koło belki (16 prętów w niej jest)
    https://ibb.co/hCdvyjX
    https://ibb.co/LnfBGT9
    https://ibb.co/5c1TTHq

    Jakie trzba papiery załatwiać zakładając, że chce to zrobić zgodnie z prawe?
    Trzeba będzie doać ze 4 okna połaciowe , z zewnątrze dom/elewacja nie ulegnie
    zmianie.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2020-12-21 14:45:04
    Temat: Re: Dołożenie wygodnych schodów na piętro
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 21 grudnia 2020 o 13:49:33 UTC+1 uciu napisał(a):
    > Dom marterowy z poddaszem.
    > Poddasze (częśc) prawdopodobnie bede przekształcał na mieszkalne piętro.

    hehe, a nikt ci nie proponował zrobić to od razu?

> [...]
    > 2 dwubiegowe - wiąze się z rozwalenie wc i pralni (słabo troche)
    > 3 dwubiegowe ale koło belki (16 prętów w niej jest)

    najpierw popatrz która wersja najlepij ci leży na parterze, a potem czy konstruktor
    sobie z tym poradzi.

    > Jakie trzba papiery załatwiać zakładając, że chce to zrobić zgodnie z prawe?
    > Trzeba będzie doać ze 4 okna połaciowe , z zewnątrze dom/elewacja nie ulegnie
    zmianie.

    potrzebujesz kolejne pozwolenie na budowe, być może teraz to sie zgłoszeniem
    załatwia, ale kwity chyba takie same

    b.

  • 3. Data: 2020-12-21 17:53:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.12.2020 o 13:49, uciu pisze:
    > Dom marterowy z poddaszem.
    > Poddasze (częśc) prawdopodobnie bede przekształcał na mieszkalne piętro.

    Przecież ze 4-5 lat temu przerabialiśmy temat, myślałem że te schody w
    końcu gdzieś powstały?

    > Czysto teroetycznie (po pewnie potrzeba będzie jakiegoś inżyniera...do
    przeliczenia) gdzie najpiej zrobić schody....
    > Stop monolit.

    To ma być powiększenie "lebensraum-u" czy dodatkowe mieszkanie? Jak to
    drugie, to rozważałbym dobudowanie schodów na zewnątrz budynku.

    > 1 w salonie - schpdy 1biegowe... wygodne

    Jak schody w salonie nie popsują fengshui to OK, ale zastanów się czy na
    poddaszu będziesz miał ochotę i miejsce na klatkę schodową w środku piętra.

    > 2 dwubiegowe - wiąze się z rozwalenie wc i pralni (słabo troche)

    Jak musi być wc i pralnia to albo pozostaje pkt.1 i 3 albo schody zrobić
    w pomieszczeniu D2.

    > 3 dwubiegowe ale koło belki (16 prętów w niej jest)

    Nie wiem jak ta belka, ale wymierz czy wysokość i skosy dachu pozwolą na
    wygodne użytkowanie tych schodów, żeby łbem ktoś wysoki nie przywalił.

    Który wariant nie wybierzesz weź pod uwagę, że czasem trzeba coś
    pokaźnego wnieść na to piętro. Ja miałem taki przypadek, że drzwi od
    szaf przesuwnych nie mieściły się na schodach, wciągaliśmy to przez okno
    tarasowe na pietrze. Przez okno połaciowe taki myk nie przejdzie.

    > Jakie trzba papiery załatwiać zakładając, że chce to zrobić zgodnie z prawe?
    > Trzeba będzie doać ze 4 okna połaciowe , z zewnątrze dom/elewacja nie ulegnie
    zmianie.

    Nie wiem, jak na dziś to wygląda, ale ponieważ dosyć mocno chcesz
    ingerować w konstrukcję, to możliwe, że będzie potrzebne pełnoprawne
    pozwolenie na budowę. Projektant powinien wiedzieć, ale i tak zacząłbym
    od zgłoszenia. Jak się okaże że jest niewystarczające to wtedy
    przejdziesz najwyżej całą procedurę.

  • 4. Data: 2020-12-22 10:18:41
    Temat: Re: Re:Dołożenie wygodnych schodów na piętro
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A musi formalnie zgłaszać pomieszczenie jako powierzchnię mieszkalną?

    -----
    > wysokość w najwyższym miejscu musi być 2.5m inaczej formalnie tego nie załatwisz
    bez podnoszenia ścianek kolankowych.

  • 5. Data: 2020-12-22 10:52:24
    Od: uciu <a...@g...com>

    Na razie jest to normalny strych domu parterowego = graciarnia / magazyn
    Wejście mam wygodne od garazu - dlaczego nie zrobiłem z domu? - garaz nie ogrzewany
    , strych również dlatego właśnie wejście jest z garazu.
    Dom był planowany dla 4 osob...(3 sypialnie) ale chyba będzie mieszkała z nami piąta.
    Dlatego pojawił się pomysł by zaadoptować strych na 2-3 pokoje + mała łazienka,

    Strych ma być tylko w czeście zaadaptowany na miszkalny - myślę że koło 80m po
    podłogach

    Wysokość do jętek to 2,3m...od stropu wiec odpada styro + wylewka na stropie.
    Bedzie musiała być tylko sama wylewka by przykryś ew ruki z ogrzewania podłogowego.

    Schody dam tak by u góry kończyły się na środku czyli w najwyższym punkcie.

    Rury z WM dla parteru bede musiał puścić w rogach, przy ścianach kolankowych. Jedna
    pojdzie wewnątrz ściany/
    Jak co - zabudowa będzie na pewno straż + KG.

    Co jak nie ma wysokości 2,5m w najwyższym punkcie?
    2,3 mam do jętek - mogę ew jętki zostawić odsłonięte a zabudowe KG zrobić powyżej....

    Martwi mnie ta papierkologia....

    uciu

  • 6. Data: 2020-12-22 11:12:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 22 grudnia 2020 o 10:52:25 UTC+1 uciu napisał(a):

    > Martwi mnie ta papierkologia....

    A ze 4 lata temu przy dyskusji o tym strychu mówiłem "rób normalne schody";)
    Argument ze dół ogrzewany strych nie słabiutki-- drzwi za kilka stów załatwiły by
    temat
    ;)

  • 7. Data: 2020-12-22 11:20:25
    Od: uciu <a...@g...com>

    wtorek, 22 grudnia 2020 o 11:12:23 UTC+1 Kris napisał(a):

    > A ze 4 lata temu przy dyskusji o tym strychu mówiłem "rób normalne schody";)
    > Argument ze dół ogrzewany strych nie słabiutki-- drzwi za kilka stów załatwiły by
    temat

    argument może i śłabiutki ale schody z garazu sprawdzają się na razie wyśmienicie :-)
    Słabo widze noszenie opon, wertykulatara czy innych (brudnych) gratów przez dom.
    Z garażu wchodze wygodnie w butach roboczych.
    Do tego w części nad garażem mam wygodny warsztat :-)
    Są tam też rusztowania i inny sprzet budowlany...

    Nawet jakbym wtedy zrobił schody z części mieszkalnej i tak z garażu musiałyby być
    drugie.

    uciu

  • 8. Data: 2020-12-22 13:18:48
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 22 grudnia 2020 o 10:52:25 UTC+1 uciu napisał(a):

    > Co jak nie ma wysokości 2,5m w najwyższym punkcie?
    > 2,3 mam do jętek - mogę ew jętki zostawić odsłonięte a zabudowe KG zrobić
    powyżej....

    to oznacza ze nie mozesz tego nazwać pomieszczeniem mieszkalnym tylko gospodarczym

    > Martwi mnie ta papierkologia....

    tak czy inaczej konsultacja z konstruktorem cie czeka, pytaj go ile za kwity weźmie.
    Zdaje sie ze tam musi być architekt+konstruktor+elektryk.

    b.

  • 9. Data: 2020-12-22 13:58:09
    Od: uciu <a...@g...com>

    wtorek, 22 grudnia 2020 o 13:18:50 UTC+1 budynPL napisał(a):

    > tak czy inaczej konsultacja z konstruktorem cie czeka, pytaj go ile za kwity
    weźmie.
    > Zdaje sie ze tam musi być architekt+konstruktor+elektryk.

    a co jak zrobię z formalnego zgłoszenia - tzn zaprzestanę ścieżkę na konstruktorze?

    Samowola budowlana?

    uciu

  • 10. Data: 2020-12-22 14:23:52
    Od: uciu <a...@g...com>

    > to oznacza ze nie mozesz tego nazwać pomieszczeniem mieszkalnym tylko gospodarczym

    tak to wygląda
    https://ibb.co/KcP7s85
    do jętek 2,3m
    do szczytu załóżmy, że 3 m

    Jak zabudowa KG będzie jak czerwona linia -po krokwiach do szczytu a jętki zostawię
    jako "element dekoracyjny"
    jak tu
    https://mojabudowa.pl/pliki/konieczko/image/20120125
    1544.jpg
    lub
    https://forum.budujemydom.pl/static/attachments/mont
    hly_11_2013/post-43498-1384881342.jpg

    będzie się liczyło, że mam 2,3 wysokość czy 3m?

    uciu