  • 1. Data: 2020-12-13 21:18:16
    Temat: rozbudowa PV
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    Wiatm serdecznie.
    Pomalutku dojrzewam do pompy ciepła, mam też zamiar zwiększyć rozmiar
    insatalacji PV
    Obecnie mam 5,6kWp idealnie byłoby dołożyć 10 paneli 440W

    Lecz cytując ustawę OZE:
    1) większej niż 10 kW - w stosunku ilościowym 1 do 0,7;
    2) nie większej niż 10 kW - w stosunku ilościowym 1 do 0,8.
    moim zdaniem równiutkie 10 to nadal 0,7
    pytanie co na to energetyka? jak interpretują przepisy o bilasowaniu wiemy,
    a może dla świętego spokoju założyć 10x430W?

    Kolejna kwestia to ulgi, na dofinansowanie się nie łapię bo to rozbudowa
    a nie nowa instalacja ale na ulgę w podatku już chyba tak?

    Ostatnie pytanie dotyczy uzgodnień p-poż, obecnie jest wymóg uzgodnień
    instalacji >6,5kWp
    pewnie tego też nie ominę?

  • 2. Data: 2020-12-14 10:03:34
    Temat: Re: rozbudowa PV
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 13 grudnia 2020 o 21:18:18 UTC+1 Pilocik napisał(a):

    > 1) większej niż 10 kW - w stosunku ilościowym 1 do 0,7;
    > 2) nie większej niż 10 kW - w stosunku ilościowym 1 do 0,8.
    > moim zdaniem równiutkie 10 to nadal 0,7

    no tak, a u mnie policzyli do 3 miejsca po przecinku

    > pytanie co na to energetyka? jak interpretują przepisy o bilasowaniu wiemy,
    > a może dla świętego spokoju założyć 10x430W?

    w sumie nie ma wielkiego znaczenia, byle te 430 miały dobry stosunek mocy/ceny

    > Ostatnie pytanie dotyczy uzgodnień p-poż, obecnie jest wymóg uzgodnień
    > instalacji >6,5kWp
    > pewnie tego też nie ominę?

    ja robiłem, projekt sobie sam napisałem bom elektryk, uzgodnienie kosztowało niecałe
    zdaje się 400zł.
    Zgłosilem też strażakom, bo taki jest wymóg, nawet się odezwali o szczegóły, mailem
    im dosłałem.

    b.

  • 3. Data: 2020-12-14 11:00:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > pytanie co na to energetyka? jak interpretują przepisy o bilasowaniu wiemy,
    > a może dla świętego spokoju założyć 10x430W?

    Załóż ile chcesz i nie zawracaj sobie d. zgłaszaniem. I tak nas robią w ciula
    na bilansowaniu międzyfazowym.

    > Kolejna kwestia to ulgi, na dofinansowanie się nie łapię bo to rozbudowa
    > a nie nowa instalacja ale na ulgę w podatku już chyba tak?

    Nie ma dofinansowań. Może będą od nowego roku ale nikt nic nie wie.
    Podatek po staremu.

    > Ostatnie pytanie dotyczy uzgodnień p-poż, obecnie jest wymóg uzgodnień
    > instalacji >6,5kWp pewnie tego też nie ominę?

    Pytałem kolegi strażaka, nie mają procedur i nie wiedzą co z tym robić.
    Kolejny kretyński przepis który nic nie daje a tylko wprowadza chaos.

    L.

  • 4. Data: 2020-12-14 11:52:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Dec 2020 02:00:43 -0800 (PST), Lisciasty

    > Załóż ile chcesz i nie zawracaj sobie d. zgłaszaniem. I tak nas robią w ciula
    > na bilansowaniu międzyfazowym.

    Ja rozumiem doradzić żeby zamontował planowane 10x440 a zgłosić 9x440, ale
    nie zgłaszać wcale to trochę przesada. Taką ilość naddatku energii z
    pewnością zauważą i przylecą zweryfikować. Zresztą PGE sobie całkiem nieźle
    radzi z rozliczeniami, choć z innymi operatorami to jest cyrk niestety.

    > Pytałem kolegi strażaka, nie mają procedur i nie wiedzą co z tym robić.
    > Kolejny kretyński przepis który nic nie daje a tylko wprowadza chaos.

    Generalnie z przepisów wynika, że tylko >1000m2 trzeba to robić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2020-12-14 16:07:51
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 11:53:31 UTC+1 Myjk napisał(a):
    > Generalnie z przepisów wynika, że tylko >1000m2 trzeba to robić.

    z których przepisów? bo te najnowsze są całkiem jasne, powyżej 6,5kW
    opinia+powiadomienie strażaków

    b.

  • 6. Data: 2020-12-14 16:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Pilocik p...@n...pl ...

    > Lecz cytując ustawę OZE:
    > 1) większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,7;
    > 2) nie większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,8.
    > moim zdaniem rĂłwniutkie 10 to nadal 0,7

    CZytając literalnie, moim zdaniem 10kW to nie wiecej niz 10kW wiec
    0,8...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 7. Data: 2020-12-14 18:18:39
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-12-14 o 11:00, Lisciasty pisze:

    > I tak nas robią w ciula
    > na bilansowaniu międzyfazowym.

    Zaciekawiło mnie to bilansowanie międzyfazowe.
    To rozliczają energię dla każdej fazy oddzielnie?

  • 8. Data: 2020-12-14 18:20:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 18:18:33 UTC+1 t-1 napisał(a):
    > Zaciekawiło mnie to bilansowanie międzyfazowe.
    > To rozliczają energię dla każdej fazy oddzielnie?

    W dużym uproszczeniu tak. Pełno o tym w internetach, poczytaj.

    L.

  • 9. Data: 2020-12-14 18:20:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > nie zgłaszać wcale to trochę przesada. Taką ilość naddatku energii z
    > pewnością zauważą i przylecą zweryfikować.

    Praktyka pokazuje, że nie ;)

    L.

  • 10. Data: 2020-12-14 22:18:42
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 14.12.2020 o 18:20, Lisciasty pisze:

    > Praktyka pokazuje, że nie ;)
    >
    > L.

    Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym który jeździ odbierać PV, jadą do jednej
    na kilkadziesiąt instalacji bo się nie wyrabiają, resztę odbierają "na
    gębę" a raczej wg zgłoszonych danych

    Zasugerował jednak by dla spokoju zgłosić <10kWp
    ponoć odbiera wiele instalacji 9999Wp i sam nie może pojąć jak to jest
    że klient zgłasza 30 paneli po 333,3W :)